overstappen of blijven zitten bij je zorgverzekering?

• 21 May 2015
  • 3 reacties
  • 316 Bekeken

In 2015 wisselden ruim 1,1 miljoen mensen van zorgverzekering. De Gezondgids komt graag in contact met consumenten die weleens gewisseld zijn van zorgverzekering. Wat zijn uw ervaringen? En wat leverde het financieel op? Ook zijn we op zoek naar mensen die honkvast zijn en trouw zijn aan hun zorgverzekering. Waarom stapt u niet over? Discussieer mee op onze community of mail naar overstappen@consumentenbond.nl

3 reacties

ANNO-12 was mijn favoriete zorgverzekeraar in 2012 en 2013 en 2014

Het was een mogelijke escape al in 2012 om in de zorgverzekeraarswereld, die inmiddels te machtig is geworden, nog een extra keuze te scheppen. We moesten echter ook meebeleven hoe moeilijk het is om een solidaire onafhankelijke en coÖperatieve zorgverzekering op te willen starten........helaas werd iedereen gefrustreerd, de oprichters, mede-eigenaar-leden en de idealisten Èn (!).....ze zouden ook duurder dan gemiddeld geworden zijn voor de niet-leden, dat wel. Nu moeten we samenwerken met winstmakende verzekeraars die uiteindelijk niemand wil......tenminste wanneer je het nieuws dagelijks volgt! Maar zeuren hoort erbij......

Ging het bij ANNO-12 om idealisme en maatschappelijk gewin, voor de rest maakt het mij niets uit en blijf ik zitten waar ik zit, zonder overstapgedoe! Doelgroep-marketing is een afschuwelijke en foute ontwikkeling. De dwarsliggende DSW-verzekeraar pakt het thema als enige nog op! Te duur, kostenveroorzakend en gewoon a-sociaal.

Ik heb overigens zÈlf een jongeren-verzekering met mijn 70 jaren......m.a.w. je moet er wel de tijd voor nemen en geconcentreerd mee bezig gaan. Ook de vergelijkingssites komen niet op dit idee! Computers (bedoeld zijn de programma's) zijn te dom en geven geen diep persoonlijk advies maar zoiets als een gemiddelde beste koop!! Gemiddeld!!! Gemiddeld ben ik een senior (netjes gezegd), in het dagelijks leven een gezonde energieke jong-denkende man en verzekeringstechnisch gezien, maak ik de zorg niet zo duur als hij geworden is voor de gemiddelde senior!

Dat vergelijkingssites ongenuanceerd budgetpolissen bleven aanbieden eind 2014 neem ik ze erg kwalijk. Ze hadden hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en daardoor nu in 2015 veel ellende kunnen voorkomen. Voor zover ik het kan overzien, heeft slechts ÉÉn enkele Achmea-dochter naderhand nog een her-overstap-aanbod gedaan. Klantvriendelijk is zoiets als zoek het zelf maar uit....met ons gemiddelde computergrogramma.

https://www.anno12.nl/

NB. Zijn zorgconsumenten hier nu al mee bezig? Ik koppel dit eerder als ballastthema met eind-december.......!
Feiten over zorgverzekeraars die ÁÁn- of Áfbevolen worden.........DSW (+48) en AvÉro Achmea (-17)

http://weblog.independer.nl/in-het-nieuws/zou-jij-je-zorgverzekeraar-aan-anderen-adviseren/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+independer+%28Independer+Weblog%29
Beste H.G. van Rheenen,

Bedankt voor de reactie. Ik had dit onderzoek ook al voorbij zien komen. Ik ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen van consumenten. Zijn zij blij met hun overstap? Hebben ze flink op hun premie bespaard (wellicht ook doordat u een verzekering heeft afgesloten die zich richt op jongeren) of zijn overstappers juist ontevreden, omdat ze bijvoorbeeld geconfronteerd zijn met bijbetalingen of kunnen niet meer terecht bij het ziekenhuis of arts van hun keus, omdat die niet gecontracteerd is. Of consumenten vinden het systeem nu zo ingewikkeld dat ze blijven zitten waar ze zitten. Dus ik hoop dat mensen daarover hun ervaringen met mij willen delen.

In reactie op:

Feiten over zorgverzekeraars die ÁÁn- of Áfbevolen worden.........DSW (+48) en AvÉro Achmea (-17)

http://weblog.independer.nl/in-het-nieuws/zou-jij-je-zorgverzekeraar-aan-anderen-adviseren/

Reageer