Consumentenbond.nl
Beantwoord

personal body plan

• 5 juni 2018
  • 4 reacties
  • 964 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten voor 'personal body plan' voor 18 maanden. Door blessure, met medische verklaring die ik daarvoor heb afgegeven, kan ik het plan momenteel niet voortzetten. Volgens een medewerker kan ik alleen mijn account op inactief zetten, als ik na de blessure periode weer opnieuw start met 18 maanden contract. Dit lijkt in strijd met de algemene voorwaarden. Weet iemand hoe dit zit? https://www.personalbodyplan.com/algemene-voorwaarden-2/

Daarnaast vertelde iemand mij dat je als consument nooit langer dan 12 maanden aan een abonnement vast mag zitten, tenzij je daar als consument voordeel van ondervindt (bijvoorbeeld forse korting bij langere periode afsluiten - ik betaal maandelijks net zoveel als bij een 6 of 12 maanden abonnement). Weet iemand hier meer van?
Ze maken duidelijk dat op het moment dat je een abonnement afsluit je nóóit meer, onder geen enkele voorwaarde, kan stoppen met het plan. En dat dat 'voor je eigen bestwil' is.
icon

Beste antwoord door Wendy van den Elshout 5 juni 2018, 09:44

Dag @Snippenburg en welkom op dit forum! Ben je lid van de Consumentenbond? In dat geval kun je bellen met mijn deskundige collega's op 070 - 445 45 45. Zij helpen je graag verder.
Ook verwijs ik je graag naar de voor iedereen toegankelijke juridische info op onze site. Want als ik de voorwaarden zo lees kan ik het alleen maar met je eens zijn:

a. Opschorting is alleen mogelijk na overleggen van een medische verklaring van een arts
b. Opschorting is nooit mogelijk met terugwerkende kracht
c. De betalingsverplichting van de Member wordt opgeschort voor de daadwerkelijke duur van de opschorting
d. De einddatum van de Membership wordt opgeschoven met de termijn gelijk aan de opschorting.

Erg tegenstrijdig in elk geval. Heb je al een brief geschreven, of de leidinggevende van de medewerker gesproken? Wat een vervelende situatie... Iemand nog tips?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Dag @Snippenburg en welkom op dit forum! Ben je lid van de Consumentenbond? In dat geval kun je bellen met mijn deskundige collega's op 070 - 445 45 45. Zij helpen je graag verder.
Ook verwijs ik je graag naar de voor iedereen toegankelijke juridische info op onze site. Want als ik de voorwaarden zo lees kan ik het alleen maar met je eens zijn:

a. Opschorting is alleen mogelijk na overleggen van een medische verklaring van een arts
b. Opschorting is nooit mogelijk met terugwerkende kracht
c. De betalingsverplichting van de Member wordt opgeschort voor de daadwerkelijke duur van de opschorting
d. De einddatum van de Membership wordt opgeschoven met de termijn gelijk aan de opschorting.

Erg tegenstrijdig in elk geval. Heb je al een brief geschreven, of de leidinggevende van de medewerker gesproken? Wat een vervelende situatie... Iemand nog tips?
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Snippenburg,

Kan je iets met @Wendy van den Elshout haar antwoord of kan ik een belafspraak met ons juridisch team voor je regelen? 🙂
Beste Wendy,

Bedankt voor je reactie!
Deze medewerker wilde me niet met haar leidinggevende in contact brengen, maar vanwege vakantie heb ik nu contact gehad met een andere medewerker die het inderdaad eens is met bovenstaande.
Voor nu oké dus, bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groetjes
Reputatie 4
Badge +5
Wat super te horen @Snippenburg ! Hoop dat je snel van je blessure herstelt, en daarna goede resultaten boekt met het personal body plan.
Groeten,
Wendy

Reageer