Consumentenbond.nl
Beantwoord

PlusGezond van Aevita mist in het overzicht zorgverzekeraars

• 17 november 2019
  • 4 reacties
  • 257 Bekeken

Bij de zorgvergelijker zie ik bv PlusGezond van Aevita niet staan terwijl deze verzekering, zeker voor ouderen, een veel goedkopere, plm. 40 euro,  is dan de goedkoopste in het overzicht. Wat is hiervan de reden?

icon

Beste antwoord door Fauve CB 18 november 2019, 13:18

In 2020 werkt Senior Publications Nederland (initiatiefnemer van PlusGezond) samen met EUCARE (met daaronder volmachthouder Aevitae). EUCARE wenst niet opgenomen te worden in vergelijkers. EUCARE richt zich vooral op (werkgevers)collectiviteiten, waarvan PlusGezond er ook één is. Op onze verantwoordingspagina leest u meer over welke verzekeraars wel en niet in de Zorgvergelijker zijn opgenomen.

Bekijk origineel

4 reacties

de €40,= is natuurlijk in mijn geval en voor de verzekering van mijn partner en mij.

Reputatie 6
Badge +6

PlusGezond is een specifieke zorgverzekering in het leven geroepen door het ouderenblad Plus Magazine, uitgever Senior Publications Nederland (SPN). Aldaar is te lezen:

Plus Magazine heeft op basis van een groot onderzoek onder duizenden lezers 3 op maat gemaakte aanvullende zorgverzekeringen samengesteld. Met één van deze aanvullende zorgverzekeringen bent u altijd verzekerd van goede zorg in de toekomst. SPN werkt in 2019 samen met Aevitae en VGZ. In 2020 werkt SPN samen met Aevitae en EUCARE.

Groeten Leo.

Reputatie 3
Badge +6

In 2020 werkt Senior Publications Nederland (initiatiefnemer van PlusGezond) samen met EUCARE (met daaronder volmachthouder Aevitae). EUCARE wenst niet opgenomen te worden in vergelijkers. EUCARE richt zich vooral op (werkgevers)collectiviteiten, waarvan PlusGezond er ook één is. Op onze verantwoordingspagina leest u meer over welke verzekeraars wel en niet in de Zorgvergelijker zijn opgenomen.

Reputatie 6
Badge +6

Dank @Fauve CB  voor de nadere uitleg. Uit mijn journalistieke verleden had ik nog een contact bij Plus en wat zij meldde heb je beaamt. Maar waarschijnlijk wist zij en ik al helemaal niet dat Eucare niet in vergelijkingssites wil. Het is hiermee wel een antwoord voor @F. Schreiber . Groet Leo.

Reageer