Poll: Heb jij al een keuze gemaakt voor je zorgverzekering in 2015?

• 11 December 2014
  • 33 reacties
  • 741 Bekeken

Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

33 reacties

Wij hebben onze polis omgezet van natura naar restitutie en hebben de aanvullende verzekering laten vallen.

We hebben wel de aanvullende module "tand" behouden.
Badge
A.s. maandag 29 december houdt de Consumentenbond een Zorgverzekeringspreekuur waarbij online vragen kunnen worden gesteld over de zorgverzekering. In mijn beleving is dit (een paar weken) te laat, aangezien de meeste overstappers inmiddels al hun keuze hebben gemaakt.

Ik heb dat ook gedaan, maar blijf toch een beetje met een onbehaaglijk gevoel zitten of ik wel de beste keuze heb gemaakt. Voor de zekerheid heb ik waarschijnlijk een te dure verzekering genomen. Het blijft immers een groot bos, dat nauwelijks meer te zien is door de vele bomen.

En in de eerste kamer maakt men zich zorgen over een tweedeling. Nu, die is er al hoor. Wat denk je van de oudjes (maar ook jongere mensen) die geen affiniteit met een computer hebben; die vissen achter het net omdat ze niet in staat zijn die ingewikkelde zorgverzekeringen te vergelijken. Die zijn dus veroordeeld tot het behouden van hun huidige en wellicht te dure of niet passende verzekering.

Nee, de marktwerking is echt een succes geworden voor de burgers (not dus!).
Ik erger mij aan de zorgkostenkeuze.

* Teveel marketting. Mensen gaan shoppen voor zorg. Veel verborgen haken en ogen creeren de verzekeraars.

* Geen bonussen voor bemiddelaarssites.

Zorg is een collectieve zaak.

Ik hoop dat de consumentenbond aan deze chaos en willekeur sterke actie onderneemt. O.a.:

* Door de verzekeraars eens flink te controleren hoe ze hun gelden in de afgelopen decennnia beheerd hebben.

* Of ze deklaraties van artsen/instellingen wel voldoende gecontroleerd hebben.

etcetera
Reputatie 1
Badge +2

Ik vind dat hele "overstappencircus" maar een vervelend en frustrerend gedoe. Kost uren zoek- en spitwerk. Bovendien is het een geldverslindende gebeurtenis voor alle verzekerden. Dit kost vele, vele miljoenen. Dat geld kan beter besteed worden aan de zorg(verzekering) zelf.

De tientallen zorgverzekeringen kosten een vermogen aan management, reclame en overhead. Allemaal een mooi onderkomen, een raad van bestuur, commissarissen, managers etc. Elk jaar weer worden de benodigde tv-spots en brochures gemaakt. Elk jaar weer moeten miljoenen overstappers worden geregistreerd en voorzien van de nodige documenten, polissen en voorwaarden (ik heb zelf ruim 100 pagina's aan polisvoorwaarden e.d.). Dus hebben ze allemaal een callcenter en een administratie met tientallen medewerkers om alles in goede banen te leiden.

En dit allemaal dank zij de marktwerking. In mijn ogen een pure geldverspilling. En wie betaalt dat allemaal? Juist, u en ik via de torenhoge premies en eigen risico. Een systeem als het oude ziekenfonds was zo gek nog niet.

Hoewel ik tegen al te veel bemoeienis van de overheid ben, zeg ik in dit geval...... zo snel mogelijk nationaliseren. De overheid bepaalt jaarlijks de inhoud van de verplichte basisverzekering alsmede de inhoud van een drietal (onverplichte) aanvullende zorgpakketten. Tevens stelt ze de premie vast. De huidige verzekeraars mogen nog slechts als uitvoeringsorgaan optreden (tegen een redelijke vergoeding), waarbij ze ieder een eigen regio toegewezen krijgen. Dus verder braaf opzitten en pootjes geven. Nou O.K. dan, ze mogen zelf ook nog aanvullende pakketten aanbieden, als daar dan nog behoefte aan is.

Stel je eens voor.

Lokaanbiedingen met vaak halve waarheden doorlezen hoeft niet meer want overstappen is van de baan.

Alle opgebouwde torenhoge reserves zijn overbodig geworden en worden ingeleverd bij de overheid.

Geen geldverspilling aan TV- en overige reclame.

Zorgverleners hoeven niet meer met talloze verzekeraars te onderhandelen.

Geen piekdrukte en chaos meer aan het einde/begin van het jaar.

Enz. enz.

typisch dat interpolis nergens in is mee genomen dit is zeker niet de duurste verzekering, terwijl er toch sprake is van een goede dekking en keuze mogelijkheid.

Waarom zie ik alleen oude info uit2015.

In 2021 is de verzekeringsmaatschappij wereld wel anders en onoverzichtelijker

Reputatie 7
Badge +5

het zal ermee te maken hebben dat deze discussie 6 jaar oud is…...

Badge +8

@Gebruiker1570025658, dit is inderdaad een heel oud topic! :wink:  Ik zal het tegen de verwarring ook sluiten. Je kunt alle actuele informatie over zorgverzekeringen hier op onze website vinden.