Voor het bestellen van een sta-op stoel voor mijn moeder komen we terecht bij het landelijk werkende Meubelzorg. Een fijne attente benadering levert na bezoek aan huis een goede stoel op met mechaniek om op te staan of wat te relaxen.
Nu wil het geval dat deze stoel in de folder wordt aangeboden voor € 1.399.,-. De meeste stoelen zitten in deze prijsklasse. Tussen de plaatjes van stoelen waar in gerelaxed wordt of die omhoog staan wordt aangegeven dat er vele mogelijkheden zijn.
Na het opstellen van de wensen van leer, sta-op en relax, maar zonder draaimechniek, gewoon vast op de vloer komt de offerte uit op ruim € 5.700,-.
Ik vind het erg veel, maar heb ook geen keuze. Wie komt er met stoelen passen bij mijn moeder in het verpleeghuis? Ik wil daar best extra voor betalen, maar dit gat is erg groot. De motoren en accu staan als extra, maar de stoel zelf? Ik heb wat gebeld met deze en gene in het bedrijf, maar zoals je verwacht, wordt niet duidelijk waar het prijsverschil nu precies in zit.
Omdat geen prijzen worden gegeven voor de verschillende opties, blijft het buiten het zicht. Maar ik heb de neiging om de consumentenbond te vragen of hier geen misbruik van een bijna-monopolie wordt gemaakt.