Prijs van sta-op stoel

• 6 October 2022
  • 4 reacties
  • 398 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Voor het bestellen van een sta-op stoel voor mijn moeder komen we terecht bij het landelijk werkende Meubelzorg. Een fijne attente benadering levert na bezoek aan huis een goede stoel op met mechaniek om op te staan of wat te relaxen.

Nu wil het geval dat deze stoel in de folder wordt aangeboden voor € 1.399.,-. De meeste stoelen zitten in deze prijsklasse. Tussen de plaatjes van stoelen waar in gerelaxed wordt of die omhoog staan wordt aangegeven dat er vele mogelijkheden zijn.

Na het opstellen van de wensen van leer, sta-op en relax, maar zonder draaimechniek, gewoon vast op de vloer komt de offerte uit op ruim € 5.700,-. 

Ik vind het erg veel, maar heb ook geen keuze. Wie komt er met stoelen passen bij mijn moeder in het verpleeghuis? Ik wil daar best extra voor betalen, maar dit gat is erg groot. De motoren en accu staan als extra, maar de stoel zelf? Ik heb wat gebeld met deze en gene in het bedrijf, maar zoals je verwacht, wordt niet duidelijk waar het prijsverschil nu precies in zit.

Omdat geen prijzen worden gegeven voor de verschillende opties, blijft het buiten het zicht. Maar ik heb de neiging om de consumentenbond te vragen of hier geen misbruik van een bijna-monopolie wordt gemaakt.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Dit doet me denken aan een ander bekend stoelen merk wat bij mijn inmiddels overleden ouders over de vloer kwam.

2 sta op stoelen, draaibaar van leer met afstandsbediening. Setje van 2  voor slechts €7800. Mijn moeder gaf aan dit belachelijk hoog te vinden toen ging meneer even bellen met zijn baas. Ineens werd het €5500. Toen zei mijn vader dat hij toch nog wel even over dit bedrag wilde nadenken. De man begon een zielig verhaal dat hij de commissie nodig had om zijn gezin te onderhouden en hij wilde zakken naar €3800.

Mijn ouders vonden 4000 euro korting wel.jeel verdacht en hebben geweigerd. Uiteindelijk bij een plaatselijke woonwinkel geslaagd voor 2 prachtige stoelen voor net geen €2700. Na hun overlijden heb ik ze nog heel snel en redelijk goed kunnen verkopen in nieuwstaat en volledig werkend.

Conclusie als de prijzen al vaag zijn lekker wegblijven bij een bedrijf.

Badge

Allereerst ben ik L.J.F de Ruiter en RuiterLeo dezelfde, ik heb al vaker opgegeven het RuiterLeo te schrappen, maar dat lukt maar niet, en heb het dus opgegeven.

Ik ben zelf flink invalide geworden en had echt een relaxstoel nodig. We hebben het bankstel verruild voor 2 relaxstoelen. Ze hebben 3 motoren voor vele standen en voor de sta op mogelijkheid. We hebben er maanden over gedaan de voor ons goede te kiezen en zijn bij vele zaken geweest. Met uitzondering van vreselijk dure lederen bekleding of goudenrandjes zijn we dergelijke prijsverschillen niet tegengekomen. De stoelen elektrisch met genoemde motoren liggen ongeveer tussen de700 en  1700 Euro. We zijn voor een 795,- Euro per stoel geslaagd bij en grote meubelzaak in Zeeland. De service is prima en de stoelen gaan al jaren mee. Dat enorme afpingelen hebben wij nog nooit meegemaakt, het lijkt ons niet normaal en zal bijv. ten koste van de kwaliteit gaan. Koop vertrouwd, van goede kwaliteit, met garantie en met een geschillencommissie.

Reputatie 5

De prijzen in de folder zijn natuurlijk een beetje een ‘lokkertje’ om mensen te verleiden een afspraak te maken aan huis of de showroom te bezoeken.

Dan komt de vriendelijke verkoper . Zij weten  vaak exact hoe ze de klant moeten verleiden met hun verkoopstrategie.

Als men dan al bijvoorbeeld komt van: ‘het is duur maar u wilt voor uw moeder toch het beste ‘, ga je al snel twijfelen want dat wil je natuurlijk.

Dan is het vaak nog maar een kleine stap om akkoord te gaan tot je later na gaat denken dat het toch wel erg veel geld is.

Voor € 4301 euro ,wat de ( de forse) meerprijs is van de door uw en ( uw moeder ) uitgezochte stoel , mag u natuurlijk een specificatie verwachten waar die extra kosten dan uit bestaan.

Is de originele stoel van stof en kiest u voor leer dan verhoogt dat de prijs al aanzienlijk.

Als er een filiaal van Meubelzorg bij u in de buurt zit zou ik met de offerte in de hand toch even bij de balie informeren waar die enorme meerprijs op gebaseerd  is. 

U heeft recht op uitleg hierover.

Staat u eenmaal in de zaak dan kunnen ze u moeilijk negeren lijkt mij.

Zoals JMA al gezegd heeft is  het in bepaalde gevallen best mogelijk om wat geld van de prijs af te onderhanden maar dan moet u ook in uw hoofd hebben wat  voor bedrag u dan wel redelijk vindt. 

Ze willen u natuurlijk het liefst als klant behouden dus de kans is best aanwezig dat er wat van de prijs af kan.

Eigenlijk moet je dat onderhandelen meteen al doen tijdens het passen van de stoel want ter plekke zou men u ,tijdens het maken van de offerte , geïnformeerd moeten hebben over de ( meer) prijs.

‘Onderhandelen’ moet je ook kunnen. Ik zelf ben er niet echt handig in maar in dat geval zou ik iemand meenemen die dat wel is.

Is de koop al definitief ? Anders kunt u w’s nog wel annuleren en toch nog even verder kijken. Ik zag dat ze bij Medipoint ook aan huis komen mocht men advies willen.

en misschien nog wel andere zaken als u even rond kijkt.

https://www.medipoint.nl/service/klantenservice/advies-aan-huis/staopstoelen

U moet dan wel ‘opnieuw’ aan de slag met een verkoper dat kost wel weer de nodige inspanning maar is misschien toch de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +8

Uw verhaal kent een grote waarheid, maar u laat dan de mening c.q het verfkooppraatje van de verkopoer of winkel prevaleren. Volledig afgaan op reclames, advertenties is toch ook niet de beste manier. Ga zelf beslagen ten eis. Zoek zelf vast zoveel mogelijk dingen uit. Er is genoeg publiciteit, en vergeet de consumentenbond en dergelijke instanties niet. Alleen kopen op afpingelen, de laagste prijs e.d. geeft vaak problemen met kwaliteit, garantie, service, geschillencommissie, keurmerken e.d., en wat te doen als je nergens op terug kan vallen. Een lagere prijs bedingen is best mogelijk, maar het moet wel in enige verhouding blijven.

Reageer