Consumentenbond.nl

prijsverhoging huur scootmobiel bij medipoint

• 12 maart 2016
  • 9 reacties
  • 1306 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Vorig jaar huurde ik voor onbepaalde tijd een scootmobiel (categorie 2) voor mijn vrouw in verband met ernstige rugklachten. De prijs per dag was € 1,89 . Tot zover niets aan de hand. In december kregen wij een brief van Medipoint waarin werd medegedeeld dat zij de facturering per 01-01-20116 lieten verzorgen door de Firma Famed in Amersfoort. In die brief werd tevens duidelijk gesteld dat de prijzen voor 2016 onveranderd bleven. In februari kregen wij van Medipoint dat men de samenwerking met Famed toch niet door liet gaan en dat Medipoint dit zelf weer ter hand nam.

Eind maart kregen wij van Medipoint de factuur voor de huur over de periode 01-01-2016 tot en met 31-01-2016. De huur van de scootmobiel was zomaar van € 1,89 verhoogd naar €2,99 per dag . Een stijging dus van iets meer dan 58% !!. Vooraf ook geen enkele mededeling dat deze prijsverhoging er aan zat te komen zodat je jezelf kon gaan afvragen of je niet elders goedkoper terecht kon, .terwijl ze in december nog meedeelden dat de prijzen in 2016 hetzelfde bleven. Ook in het hele jaar geen enkele mededeling dat de huurprijzen zouden gaan veranderen. Tijdens een belletje naar Medipoint (trouwens ook heel erg onduidelijk welk telefoonnummer je moest bellen) werd mij verteld dat ze de prijsverhoging in de reeds hierboven genoemde brief hadden aangegeven. Toen ik vertelde dat er toch heel duidelijk stond dat de prijzen niet zouden veranderen werd mij medegedeeld dat dat nou net een drukfoutje was.

Ben met deze prijsverhoging natuurlijk niet akkoord gegaan. Wel de afgesproken prijs van 1.89 betaald over de betreffende periode, en heb ze met een aangetekende brief laten weten hoe ik hier over denk en bezwaar aangetekend tegen deze prijsverhoging

Zijn er meer mensen die hier tegen aan gelopen zijn.

9 reacties

Helaas heb ik heel veel nare ervaringen met medipoint/emcart. Ik had van hun een scootmobiel 3jaar geleden kreeg ik de toekenning om precies te zijn op 03-09-2013 op 26-19-2014 kreeg ik m dan eindelijk na al die tijd bellen en zeuren en zelfs dreigen op een gegeven moment toen ik omdat mijn ziekte te erg werd kreeg ik een elektrische rolstoel en een canta. De canta kreeg ik gelukkig via de welzirg van waaijenberg niet dat dat allemaal geweldig zit maar goed.

In juni 2015 werd de elektrische rolstoel toegekend en jawel in februari 2016 ontving ik m dan eindelijk niks eraan klopt hij was te klein te laag en ga zo maar door nu nog ben ik in gevecht met medipoint en geven ze mij de schuld van ales. Daarnaast zit mijn moeder al sinds mei vorig jaar zonder rolstoel al een paar keer zijn ze aan komen zetten met een stoel

elke keer de verkeerde veel te klein niks eraan klopt nu is het zo 12mei is er iemand van medipoint langs geweest om mijn moeder op te meten dat is hij vergeten uiteindelijk dus ik heb haar maar opgemeten nu stuurde ze een stoel met alweer de verkeerde maten want ze gingen ervan uit dat ik haar verkeerd had opgemeten want der maten waren wel heel erg groot hier lopen mijn moeder en ik nu al jaren tegen aan medipoint is een vies leugenachtig bedrijf dat doet aan monopoliemacht niet dat je hier iets aan hebt maar ze zijn niet te vertrouwen en doen alles om je maar te laten wachten op niks
Reputatie 2
Badge +2
Ik denk dat ze te weinig concurrentie krijgen. We hebben het als volgt opgelost. Aan de hand van de gegevens op oudere facturen uit 2015 zelf de huur betaalt (dus niet wachten op de officiële nota.) De oude prijs dus. Intussen hebben we besloten de relatie met Medipoint te beëindigen en zijn gaan uitkijken naar andere mogelijkheden. Via via (googelen) hebben we een 2e-hands scootmobiel aangeschaft voor 350 Euro nieuwe accu's er in en een paar kleine reparaties bij elkaar ook zo.n 300 euro Voor 600 euro hebben we nu een goede scootmobiel die voldoet aan de eisen waarvoor we hem nodig hebben. Lange afstand (50 km) en voornamelijk te gebruiken voor die afstanden die niet per fiets worden afgelegd

Wanneer je nu een scootmobiel huurt betaal je bij Medipoint nu 3 euro per dag. . Dat betekent dat we deze aanschaf er binnen 6 maanden uit hebben. Wanneer we hem niet nodig hebben houden we hem als reserve voor momenten dat je even niet goed uit de voeten kunt.

Begrijp je frustratie. Medipoint gaat er m.i. vanuit dat je toch wel bij hun aanklopt omdat er weinig concurrentie is. Service is ook niet het hoogste goed bij dit bedrijf.

Misschien is het handig om eens op internet te kijken. Je vindt dan verschillende bedrijven (particulieren) die scootmobiels repareren en ook scootmobiels verkopen zowel nieuwe als 2e hands.

Ik neem aan dat je ook een eigenbijdrage moet betalen, dus even uitrekenen of het loont om een 2e hands te kopen.
Reputatie 5
Badge +7
Onze collega van het Klachtenkompas neemt naar aanleiding van jullie berichten contact op met Medipoint en nodigt het bedrijf uit om via het Klachtenkompas jullie klachten in behandeling te nemen. Ondertussen raad ik jullie aan om op www.klachtenkompas.nl jullie klachten vast in te dienen. Hoe meer mensen hun stem laten horen, hoe groter de kans dat Medipoint iets ermee gaat doen.
Beste H.G Docter.

Dank voor je reactie. Als het mogelijk was zou ik graag naar andere bedrijven kijken, voor reparatie voor de scootmobiel of om een rolstoel te krijgen. Maar hier in gemeente Den Haag zit het zo:

Je vraagt een hulpmiddel aan bij de gemeente afdeling WMO, je word gekeurd door een GGD arts, hij/zij bepaald of het hulpmiddel, dat u heeft aangevraagd daadwerkelijk nodig is of dat er misschien een andere optie mogelijk is. Als deze dan word toegewezen word er een opdracht gestuurd naar Medipoint, Welzorg of in sommige gevallen Vegro. Zij zijn dan verantwoordelijk voor de levering en nazorg. De gemeente kiest dus welk bedrijf het hulpmiddel maakt/uitleend. Als patient/klant/client mag je maar over 1 ding een keuze maken en soms zelfs dat niet: Of je het hulpmiddel in natura wilt ( in bruikleen) of dat je een pgb ( persoons gebonden budget, een vast bedrag) wilt.Mijn moeder koos toentertijd ( in 2007) voor een pgb voor haar scootmobiel. Ze kreeg een 2de hands in plaats van een nieuwe, en door 2 reparaties binnen de eerste 3 maanden was haar pgb op. Haar scootmoebiel werd afgekeurd door de welzorg en werd niet meer gerepareerd. dus feitelijk zei de welzorg: Jammer dan mevrouw de rest van de 7 jaar heeft u gewoon geen vervoer en blijft u maar lekker binnen. Want met het bedrag van de pgb moet je 7 jaar doen.

Dankzij een lieve dame van de WMO heeft, na maanden vechten, Welzorg eindelijk een hand over het hart gehaald ( oftewel, ze zijn gedwongen ) en mijn moeder voorzien van (weer een 2de hands) scootmobiel. En ja...precies hetzelfde verhaal..en zo gaat het maar door en door. Wij hebben geen keuze bij wie we ons hulpmiddel krijgen, en ze mogen met ons omgaan als poepvliegen. Mijn elektrische rolstoel staat nog steeds (sinds november 2015) kapot in de hoek. Ik rijd nog steeds rond met een canta waarvan de remmen regelmatig wijgeren (doodeng!!) Welzorg is erg, maar Medipoint wint met alle punten, ze zijn bot, liegen, bedriegen en bedreigen. Ik ben een 30 jarige vrouw, blond haar, blauwe ogen, broek maatje 36 en cup maat E. En ja, de monteur van Medipoint zorgde ervoor dat ik mij zeer ongemakkelijk voelde.Hij nam mijn maten op, op een zeer ongemakkelijke manier. Aan de telefoon word al 4 maanden tegen mij gelogen over de bestelling van de beensteunen die ik nodig heb op mijn rolstoel, al die tijd zitten er helemaal geen been steunen op de stoel.

Ik vind dat Medipoint in z'n blote kont gezet moet worden. Zoals dat bedrijf met klanten via de wmo omgaat is walgelijk. Mensen die zelf hun rolstoel of rollator kopen hebben het binnen 3 weken, gegarandeerd, tenzij het speciaal gemaakt moet worden vanwege bijv extreem lange benen. Dan duurt het maximaal 8 weken. Waarom duurt het bij mijn moeder dan al zowat een jaar en zit ik al die tijd (na ook 7 maanden wachten) al met een niet te gebruiken rolstoel?? Mensen verdienen de waarheid en iedereen, rijk of arm, verdient dezelfde respectvolle behandeling!

Danku
Reputatie 2
Badge +2
Beste Quirine,

Wat je in de laatste alinea van je reactie zegt is nou juist wat ik wil aantonen. Als je zelf opzoek gaat naar mogelijkheden dan gaat alles veel sneller en zijn er veel meer mogelijkheden en vaak nog goedkoper ook.Mijn ervaring is dat het bedrijf waar ik de scootmobiel heb gekocht men de indruk geeft dat men blij is dat je klant bent en de service (onderhoud etc etc ) is gewoon goed. Punt is wel : stel jezelf wel eerst op de hoogte en laat merken dat je een kritische klant bent en je weet waarover je praat.

Medipoint gaat er gewoon vanuit dat je puur op hen bent aangewezen. In Zoetermeer werkt dat al niet anders. Wat me wel opvalt is dat je in de omgang met anderen veel geklaag hoort over Medipoint. Toen ik mijn eerste reactie in dit forum had gezet had ik veel meer respons verwacht. Tot nu toe ben jij de enigste. Ik ga de klacht alsnog bij het klachtenkompas aanmelden(dus hij komt er aan Rosien !, dus waarschuw je collega maar vast) Ik ga er morgen even goed voor zitten. Hopelijk gaan er meer mensen reageren !

vanaf de tijd dat ik de scootmobiel heb ingeleverd (half mei) heb ik nog steeds niets vernomen, geen eindfactuur, geen bevestiging. Ik heb wederom maar alles weer zelf uitgerekend en dat per giro overgemaakt.

Groet, Herman
Reputatie 5
Badge +7
Inderdaad staat mijn advies om jullie klachten in te dienen op www.klachtenkompas.nl nog steeds. Veel succes ermee en hopelijk brengt het resultaat.

Vriendelijke groet,

Natalie Rosien, moderator
Zelfde problemen gehad. Heb dit opgelost door zoeken en vragen een tweedehands scootmobiel op de kop te tikken voor € 500,00. Hiermee had ik de huurprijs van gemiddeld € 126,00 per maand snel terugverdiend, En Medipoint verdient geen cent meer aan me,

Het zijn boeven die draaien op de misère van anderen. Ik ben er klaar mee.
helaas hebben we niet allemaal het geld om een scootmobiel te kopen. Via de wmo word je maar gewoon aangewezen aan medipoint en mag/kan je noet overstappen. Nu nog steeds heeft mijn moeder een niet passende elektrische rolstoel en ook ik heb nof steeds niet de beensteunen. En de ombudsman en andere instanties vinden het allenaal wel best zo. Om misselijk van te worden. Bij de wet word er gezegd dat je als wmo klant het recht hebt uit 3 leveranciers te kiezen voor een hulp middel. Helaas is er in den haag dus maar 1 leverancier. Ooit hadden we welzorg en hartingbank nof maar die zijn allemaal overgekocht door medipoint..bahh
Reputatie 5
Badge +7
Toch is er een positieve ontwikkeling te melden: vanwege jullie signalen via deze forumdiscussie heeft ons Klachtenkompas team met Medipoint contact opgenomen. Als resultaat daarvan is Medipoint nu een actief bedrijf geworden op www.klachtenkompas.nl. Meld je klacht dus daar, de kans is dan groter dat Medipoint het oppakt. En dank voor jullie actieve bijdrage aan het forum, met elkaar komen we dan toch een stapje verder.

Reageer