Consumentenbond.nl

Prodent Anti-Tandsteen met Nieuwe 'milde' formule, nu met SLS

• 6 december 2019
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Badge

Onlangs nieuwe Prodent Anti-Tandsteen gekocht. Bij gebruik viel op dat het heel erg schuimt. Inderdaad, er staat op: “Nieuwe milde formule”. Op de ingrediëntenlijst achterop staat nu ook “Sodium Lauryl Sulfate”. Dat is een schuimmiddel, afgekort SLS. Het vervelende is dat veel mensen, waaronder wij hier gevoelig voor zijn: we krijgen er aften van. Dat is een bekende bijwerking van SLS. Beste Unilever: Haal dat er uit!

Foto’s hieronder: links nieuwe tube, met SLS, rechts oude, zonder SLS.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Naar mijn mening hebben bijna alle tandpasta's schuurmiddelen erin zitten. Ik heb deze Prodent pasta ook geprobeerd maar had naast het overdadige schuim verder nergens last van.

Ben nu weer terug op parodontax. Vind ik lekkerder qua smaak of soms Sensodyne voor de afwisseling. Wel dan degene zonder whitening bestanddelen.

Naar mijn mening hebben bijna alle tandpasta's schuurmiddelen erin zitten.

SLS is geen schuurmiddel maar een schuimmiddel. Het wordt best vaak gebruikt, vervelend als je er niet tegen kan.

de hamvraag is heeft ingredient er altijd al in gezeten ? of is het een vervangsel grondstof (bv voor andere losse grondstoffen)of is dit een vernieuwde formula ? en waneer is een produkt een nieuw produkt ? het kwadelijke is dat je als consument denk dat ze het doosje en de verpakking hebben vernieuwd, hier en daar wat minder of meer grondstof gebruiken, maar zodra de samenstelling veranderd, wordt het een ander produkt en kun je beter maar de gehele uiterlijk veranderen, maarja dat kost weer moeite bij de  marketing en zo veranderd langzaam het begrip tandpasta, straks gaan we karnemelk of sojamelk ook nog als gewone melk verkopen natuurlijk dus kwadelijke zaak.

Reageer