rekening tandarts

• 28 October 2020
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

Mijn schoonzoon is voor een wortel kanaal behandeling naar de tandarts  gegaan en een rekening van €131,80 eigen risico nu mijn vraag.

Hij bleef last houden van de behandelde tand hij is terug gegaan en krijgt een na rekening van ongeveer 400 euro wat hij zelf moet betalen is dat normaal.

8 reacties

Nee, normaal gesproken is het met een wortelkanaalbehandeling klaar en is geen extra behandeling nodig.

Op een tandarts behandeling zit geen garantie.
Als de tandarts zich niet voldoende ingespannen heeft, heb je recht op herstel.
Maar dat komt gelukkig zeer weinig voor.

Zeker, en of je de rekening zelf moet betalen hangt af van de dekking op de polis.

Reputatie 6
Badge +4

Grote vraag is wat is er na de wortelkanaalbehandeling dan gedaan? We kunnen gissen maar we hebben geen idee wat de tandarts heeft uitgevoerd nadien.

U zegt daar ook niets over, en klaarblijkelijk valt deze behandeling buiten de vergoeding van de zorgverzekeraar.

Hij bleef pijn houden na de behandeling en kon uiteindelijk met pijnstillers 1maand erna terecht bij de tandarts. 

Dit omdat hij vanwege werk en dat de tandarts vol zat en uiteindelijk zo laat pas terecht kon.

Hij had trouwens een drievlaks behandeling en nog wat kleine gaatjes bij de eerste behandeling dit was vergoed gedeeltelijk door de verzekering en moest nog 130 euro na betalen. Vandaar mijn vraag of dit normaal is. 

Tja, ik heb ook wat minder prettige ervaringen met een tandarts die een wortelkanaal behandeling doet/gedaan heeft. Niet alle tandartsen lijken dit te kunnen op het niveau dat is vereist, en/of te onderkennen dat de complexiteit van de behandeling in sommige gevallen hun eigen vaardigheden te boven gaat. Ik heb dus tot 3x toe een endodontoloog behandeling gehad. Dat is wel duurder, maar gaat in 1x goed.

Reputatie 5

De enige die opheldering kan geven over de nota is denk ik de tandarts zelf. 

Aan hem/haar is uit te leggen hoe hij/zij aan dat bedrag is gekomen.

Dus het gesprek hierover aangaan is denk ik het snelst? 

Als er al een gespecificeerde rekening is kunt u nog overwegen dit te checken bij

https://checkjetandartsnota.nl/ .

Bedankt gaan we doen. 

Reageer