sigaretten- en houtkachelrook

• 20 December 2016
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

uitgangspunt van mijn reactie is dat elk levend wezen, om optimaal te kunnen functioneren met zo min mogelijk schadelijke invloeden die de gezondheid schaden, recht heeft op een atmosfeer die op een zo zorgvuldig mogelijke manier wordt onderhouden.

als ik mijn auto in de buitenruimte was of ik mors een vingerhoed dieselolie op oppervlakte water kan ik, terecht, beboet worden wegens een milieu delict.

het is voor mij daarom onbegrijpelijk dat een verantwoordelijke samenleving het toelaat dat sigaretten/sigaren ed roken en het verbranden van hout in kachels, haarden en tuinovens straffeloos kan worden gedaan.

mijn inziens zijn dit de meest voorkomende , vermijdbare en totaal overbodige, milieu delicten die er zijn.

vervuiling van oppervlakte water kan vaak grotendeels voldoende bestreden worden.

ook is het directe contact met de vervuiling voor het merendeel van mens, die en plant vermijdbaar.

daartegenover is het vrijwel onmogelijk om de uitstoot van tabaks- en houtrook te vermijden.

de aanslag op de gezondheid met alle verschrikkelijke gevolgen van dien kennen we allemaal.

voor beide vormen van rook verspreiding bestaat geen excuus beide komen voort uit een minachting van de samenleving en kunnen kennelijk alleen bestreden worden door wetgeving .

ik pleit daarom in alle vormen van onderhandeling het bovenstaande als milieu delict en als aanslag op het voortbestaan van de mensheid te aan te merken.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +4
Beste J.J.Martijnse,U heeft wel de bel horen luiden maar de klepel is zoek bij u. De meeste van de milieuvervuiling komt nog steeds vliegtuigen en een een penibele vraag aan u, gaat u ook met vliegtuig met vakantie? Ik zal het u uitleggen, in ongeveer 1960 is er een onderzoek gedaan naar de uitstoot van Schiphol, in dat rapport is er gevonden dat als men Schiphol 1 dag stil zou leggen, het Nederlandse wagenpark een heel jaar zou kunnen rijden voor de zelfde vervuiling. Maar volgens mij behoort u tot de zelfde mensen die bij Clean Air reageren op roken, daar zijn mensen die klagen over het roken van de buren, want dat trekt door het beton van de flat waar zij wonen,ach ach hoe ver zijn we gezonken. Er wordt al gerookt sinds 1430 en nu hebben we er weer last van, hou toch op!

Met een vriendelijke groet11

Reageer