Spaarne Gasthuis brengt mijn telefoongesprek in rekening als 'telefonisch consult', klopt dit?

• 6 January 2016
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Op een zondagmiddag belde ik naar het Spaarne Gasthuis in Hoofddorp om te informeren of de spoedeisende hulp die zondagmiddag open was. Alvorens mij te antwoorden moest de telefoniste eerst mijn BSN nummer hebben. Vreemd, maar later bleek het nog vreemder. Mijn zorgverzekeraar ontving namelijk een rekening ad 25 euro voor een "telefonisch" consult. Kennelijk is dit wettelijk toegestaan.

Dus als ik aan de bakker vraag tot hoe laat hij open is, moet ik dan eerst een halfje brood afrekenen?

1 reactie

Ik vind het niet vreemd dat er zoiets bestaat als een telefonisch consult, en nee dat kent de bakker inderdaad niet (LB) , maar er lijkt mij in dit geval geen sprake van medisch advies en dus ook geen consult. Weet u zeker dat het gesprek zich heeft beperkt tot de openingstijden en er niet over de al dan niet noodzakelijkheid van een bezoek aan het ziekenhuis Is gesproken?

Op een zondagmiddag belde ik naar het Spaarne Gasthuis in Hoofddorp om te informeren of de spoedeisende hulp die zondagmiddag open was. Alvorens mij te antwoorden moest de telefoniste eerst mijn BSN nummer hebben. Vreemd, maar later bleek het nog vreemder. Mijn zorgverzekeraar ontving namelijk een rekening ad 25 euro voor een "telefonisch" consult. Kennelijk is dit wettelijk toegestaan.

Dus als ik aan de bakker vraag tot hoe laat hij open is, moet ik dan eerst een halfje brood afrekenen?

Geplaatst door P.L. Schotting op Jan 6, 2016.

Reageer