Spijt van je zorgpolis?

• 18 August 2015
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Badge +2
Zorgverzekeraars hebben vorig jaar weer veel moeite gedaan om nieuwe klanten te trekken en oude te behouden. Veel mensen komen er gaandeweg bijvoorbeeld achter dat 'goedkope' budgetpolissen bij lange na niet alles vergoeden. Heb jij ook spijt van de verzekering die je voor 2015 gekozen hebt? Wat zijn jouw ervaringen met je polis? Deel ze hier!

5 reacties

Als je veel ziekte kosten hebt heb je niks aan budget polissen volgens mij

Als je ook weinig ziektekosten hebt moet je goed uitkijken met budget polissen voor dat je het weet heb veel kosten die niet vergoed worden
Badge +2
Beste J.W. Schoemaker,

dank voor je reactie. Heb je zelf ook dit soort ervaringen (gehad)?

Als je veel ziekte kosten hebt heb je niks aan budget polissen volgens mij

Als je ook weinig ziektekosten hebt moet je goed uitkijken met budget polissen voor dat je het weet heb veel kosten die niet vergoed worden

Geplaatst door J.W. Schoemaker op Aug 18, 2015.
Badge
Ik ben zowel ontevreden over de zorgverzekeraars als de zorgaanbieders. Teveel betutteling en te weinig informatief. Je houdt als zorgconsument steeds minder rechten over en je mag wel meer, veel meer betalen voor slechtere zorg. De politiek heeft met de introductie van een commerciele er een nog grotere zorgpuinhoop van gemaakt.
Bewuster kiezen, bewuster inkopen en bewuster zorg consumeren

Zorg is een consumentenproduct.

De tijden dat alles "zomaar" vergoed werden is allang voorbij. Toch worden nog regelmatig mensen verrast door het feit dat er een rekening komt de door hun geconsumeerde zorg achteraf ( "ik wist van niks" die houding kan eigenlijk niet meer in deze tijd.

Bij het afsluiten van een polis kijkt de mens nog steeds liever naar de kosten per maand dan naar de inhoud van het afgenomen zorg pakket.

Er wordt steeds minder vergoed vanuit het basispakket, ook basiszorg o.a. als psychologische, psychiatrische zorg wordt verschraald. Zorgverzekeraars beweren dat hun klanten prima op de hoogte zijn van wat hun gekozen polis hun biedt. De zorgaanbieder ervaart vaak dat hun patiënten vaak geen idee hebben wat er nu wel of niet vergoed en waarom niet. Daar zit de discrepantie. vanaf 2016 worden de budgetpolissen, en internetpolissen wederom versoberd.

Vraag je dus, als consument op tijd af wat je wenst: goedkope polis met risico op uitsluiting van betaling door de verzekeraar achteraf. Verzekeraars zijn verplicht om hun cliënten goede en heldere informatie te geven, de cliënt / patiënt zou zichzelf wat meer moeten verdiepen in wat ze nu werkelijk willen / kunnen verwachten. Laat je dus vooraf goed informeren. Het is echt niet zo ingewikkeld als men er vaak tegenaan kijkt. Zorg is niet alleen een plicht het is ook een recht.
Nee, heb geen spijt.

Stap elk jaar over m.h.v. vergelijker CB.

Aanvankelijk wat onzeker, Intussen het gevoel dat ik weet wat ik doe.

Dit jaar voor het eerst bij dezelfde zorgverzekeraar gebleven..

Reageer