Sterk verhoogde bijdragen CAK naar ander IBAN

• 22 December 2020
  • 7 reacties
  • 343 Bekeken

Het zou een voortreffelijke manier van oplichting zijn maar5 als ik alle bewijzen bij elkaar leg denk ik toch dat het wel klopt.

Mijn vrouw ontving de afgelopen week diverse maandnota's van het CAK (uitvoering WMO) allemaal betrof dit het jaar 2020 (waaronder ook januari). Zeer opvallen was dat de bijdrage in 2019 (toen nog uitgevoerd door gemeente Almere) € 3,94 per maand was en nu verhoogd was tot € 19,- per maand. Toen ook nog op de nota's vermeld stond dat de IBAN anders was dan met de voorgaande betalingen gingen bij mij de alarmbellen al af, ook omdat ik geen bericht had gehad over deze drastische verhoging. Na telefonisch contact met CAK wisten ze mij ervan overtuigen dat dit toch geen oplichting betrof maar ze konden mij op dat moment geen kopie van de beschikking toezenden en ze konden mij ook niet noteren om deze op te sturen zodra wil wel mogelijk was. Ik wilde toen voor diverse maanden het bedrag overmaken maar het nummer van de omschrijving bevatte 15 cijfers i.p.v. 16. Dit was voor mij het overtuigende bewijs dat het geen fraude was. Ik heb nog wel de vraag bij CAK neergelegd hoe ik moet betalen want in 2019 was de omschrijving ook 15 cijferig en gaf de app van ING een waarschuwing maar deze keer niet en is overschrijving onmogelijk.

mvg, J. Reekers  

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Dat vak bijdrage WMO was in 2019 €17,50 en in 2020 €19. Ik begrijp niet dat u  maar ruim 3 euro  betaalde en dan ook nog aan de gemeente Almere. Het CAK heeft naar mijn weten niets verhoogd maar ik denk dat u aan de gemeente een andere bijdrage betaalde.

Mijn vrouw heeft wat “teveel” opgeruimd. Ik heb alleen een overzicht van de betaling eigen bijdrage.

Reputatie 7
Badge +4

je gaat toch geen rekening gegevens plaatsen! privacy gevoelig, weghalen!

Badge +8

je gaat toch geen rekening gegevens plaatsen! privacy gevoelig, weghalen!

Ik heb het aangepast! :relaxed:

Nee, dat waren zeker niet onze rekening gegevens maar het oude IBAN van het CAK

Reputatie 7
Badge +4

maakt niet uit, privacy=privacy

Hier kunt alles terug vinden.
Ook de verschillende IBAN voor 2019 en 2020
https://www.hetcak.nl/regelingen/wet-maatschappelijke-ondersteuning/de-wmo-in-2020/over-de-wmo-in-2020

Reageer