Beantwoord

Test Consumentenbond hoortoestellen?

• 2 October 2018
  • 4 reacties
  • 3056 Bekeken

Heeft de Comsumentenbond een plan om overzicht te bieden in de wereld van hoorapparaten? Maakt het Nederlandse vergoedingensysteem deze zaak ingewikkeld of juist eenvoudiger?
icon

Beste antwoord door Monique 2 October 2018, 11:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @kwintster,

Goede vraag! Bedankt voor het stellen, en welkom op de community. Ik zie dat je lid bent. Heb je toevallig het artikel over hoortoestellen in de nieuwste Consumentengids al bekeken? Op pagina 50 vind je een onderzoek over hoortoestellen. We hebben helaas geen uitgebreide test gedaan, maar ik hoop dat je met deze informatie al een heel eind komt.

Met vriendelijke groet,

Monique

Geachte,

ik ben voor een tijdje na ziekenhuis op name in een zorginstelling geweest te 

Aan tafel hadden wijnkoper gesprekken over gehoor apparaten.

Ik schrok vande prijs die sommige mensen hadden betaald en nog klachten.

Ik heb ook een gehoor apparaat nodig en zou het oprijs stellen als er een goede test in Uw gids kwam.Twee jaar geleden is niet meer wat ik graag wil weten.

Mevr S.M van Reenen

Badge +5

Hi @S.M. van Reenen en welkom op de Community. Helaas hebben we geen recentere informatie. Wij zouden het liefst alles willen testen, maar hebben een beperkt budget. Ik zie nog geen nieuwe test op de planning staan. Ik zal je melding wel indienen als een suggestie. Kan niet beloven dat dit leidt tot een publicatie, maar de melding levert in ieder geval een waardevolle bijdrage aan onze documentatie!

Badge +2

Het hangt sterk van je gehoorverlies af wat goed is en slecht. De kwaliteit van de hoortoestellen is de laatste jaren sterk verbeterd. Zolang je in de range klasse 3 of 4 zit betaalt de zorgverzekering 75% van de kosten van een apparaat. De mijne vergoedt ruim 500 euro per apparaat. En aangezien ik ze van de zorgverzekeraar ‘te leen’ krijg - zo handelt een  handvol verzekeraars - betaal ik geen eigen risico. Afhankelijk van uw leverancier (in mijn geval spec savers, zo'n vijf maanden geleden) vergoedt deze de overige 25%. Ik heb nu twee gratis apparaten en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb ze wekenlang kunnen testen voordat ik besloot ze aan te schaffen. De advisering was prima.

Ik heb nu 8 jaar gehoorapparaten, maar nog nooit een test gelezen. En van diverse mensen die uiteindelijk kozen voor de ‘dure’ en niet vergoede apparaten vanaf zo'n 2000 euro hoor ik alleen maar spijtverhalen.

Reageer