Test Consumentenbond zorgverzekeraars 2014 / DSW niet goed genoeg?

• 17 September 2015
  • 1 reactie
  • 151 Bekeken

Vorig jaar ben, na de CB test te bestuderen over gestapt naar DSW. DSW is geen slechte verzekeraar en heeft een zogenaamde Top verzekering Uitstekende website waarop duidelijke informatie over de declaraties van zorgverleners wordt gegeven. Ook een goede klantenservice. Wat me echter fors tegenvalt zijn "de kleine lettertjes". Als voorbeeld: Zo blijkt bij de tandarts weliswaar volgens polis de wortelkanaal behandeling te worden vergoed maar niet allerlei bijkomende kosten zoals het verwijderen van wortelkanaalvulmateriaal (per kanaal). Vreemd. Zo werd slechts € 216,54 van een totaal rekening € 347,62 vergoed. Ook een mondhygiËne behandeling wordt volgens de polis vergoed. Maar wat blijkt: de vergoeding is per 5 minuten, terwijl een behandeling gewoonlijk langer dan 20 minuten duurt. Wie verder alle codes diep down in het vergoedingsoverzicht gaat controleren ziet dat DSW zijn zaken volgens de kleine lettertjes uitvoert. Petje af. Al die codes ken je als consument niet als je kiest voor DSW. Het controleren daarvan kost bakken tijd. Toch eind van dit jaar maar beter opletten. DSW blijkt veel minder te vergoeden dan verwacht.

1 reactie

Bijzonder interessante melding! Voor de Geldgids (een uitgave van de Consumentenbond) ben ik momenteel bezig met een artikel over dit soort kleine lettertjes in aanvullende zorgpolissen. Zou ik u hiervoor een paar vragen mogen stellen? Mijn mailadres is rmeijer@consumentenbond.nl Alvast hartelijk dank voor uw reactie! Rien Meijer

Vorig jaar ben, na de CB test te bestuderen over gestapt naar DSW. DSW is geen slechte verzekeraar en heeft een zogenaamde Top verzekering Uitstekende website waarop duidelijke informatie over de declaraties van zorgverleners wordt gegeven. Ook een goede klantenservice. Wat me echter fors tegenvalt zijn "de kleine lettertjes". Als voorbeeld: Zo blijkt bij de tandarts weliswaar volgens polis de wortelkanaal behandeling te worden vergoed maar niet allerlei bijkomende kosten zoals het verwijderen van wortelkanaalvulmateriaal (per kanaal). Vreemd. Zo werd slechts € 216,54 van een totaal rekening € 347,62 vergoed. Ook een mondhygiëne behandeling wordt volgens de polis vergoed. Maar wat blijkt: de vergoeding is per 5 minuten, terwijl een behandeling gewoonlijk langer dan 20 minuten duurt. Wie verder alle codes diep down in het vergoedingsoverzicht gaat controleren ziet dat DSW zijn zaken volgens de kleine lettertjes uitvoert. Petje af. Al die codes ken je als consument niet als je kiest voor DSW. Het controleren daarvan kost bakken tijd. Toch eind van dit jaar maar beter opletten. DSW blijkt veel minder te vergoeden dan verwacht.

Geplaatst door MNA47 op Sep 17, 2015.

Reageer