Consumentenbond.nl

Test en ervaringen met scheermesjes gezocht

Lang geleden was er een TV reclame van schick? scheermesjes.
" 15 kappers schoren zich onberispelijk glad met scheermesjes van...enz".
Al jaren gebruik ik Gillette Mach3 scheermesjes (Mach3 heeft vast en zeker betrekking op de prijs).
Het kan ook zo zijn dat ze 3 keer te gebruiken zijn, want al een tijdje heb ik de indruk dat na 2, 3 keer scheren er niet echt sprake meer is van onberispelijk glad.
Heeft de consumentenbond ooit een test uitgevoerd waar de diversen mesjes die te koop zijn getest zijn?
Ik heb op de site zo snel niets kunnen vinden.

* Titel aangepast door beheerder om vindbaarheid te vergroten.

8 reacties

Of de consumentenbond een test heeft uitgevoerd weet ik niet. Zelf ben ik wel een aantal opties afgegaan en kwam tot de conclusie dat scheermesjes van The Shavers Club (de 5 mesjes uitvoering) goed en betaalbaar waren. Ook is de levensduur van deze mesjes wel in orde. Maar als jij bij Gillette Mach 3 al het idee hebt dat deze na 2 a 3 keer minder glad scheren is mijn ervaring van de genoemde mesjes misschien ook niet op jou van toepassing. Indien je belangstelling hebt om deze toch eens te proberen kun je van mij een code krijgen waarmee je deze mesjes met korting kunt uitproberen. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik daar zelf ook beter van word: ik krijg ook een korting bij de volgende bestelling. Interesse ? Stuur maar een bericht via een privébericht, dan krijg je van mij een link met korting.

https://www.shaversclub.nl/
Reputatie 7
Badge +7
Beste @NoNonsense,

Er zijn op dit moment geen testen van scheermesjes beschikbaar.
Wel zijn we altijd benieuwd naar waar consumenten op zoek naar zijn.
Daarom kan je onderaan elke pagina op onze website onder het kopje ''Doe mee'' ons je wensen vertellen. Mocht er veel vraag zijn naar een dergelijke test, dan kunnen we altijd kijken of we hem mee kunnen nemen.

Voor nu hoop ik dat er veel gebruikers zijn met gladgeschoren kinnen die je wellicht ook kunnen helpen met een advies, zoals @Fred B. al deed. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Na jaren van dure merkmesjes te hebben gebruikt ben ik overgestapt op mesjes van Lidl. Gaan ong een week mee, maar zijn stukken goedkoper. Soms aanbiedingen met vijf extra mesjes.
Merkmesjes gaan bij mij twee weken mee.
Ik gebruikte altijd de mesjes van de aldi. Maar enige maanden geleden waren die mesjes (5) er niet meer. Nu weer nieuwe maar je koopt een mesje met 5 messen en de aanvullende hebben er weer 3. Heel vreemd en waardeloos. Heel jammer, ik had gehoopt dat ik op deze site iets zou vinden over scheermesjes.
Reputatie 3
Badge +4
Koning77 schreef:

Ik gebruikte altijd de mesjes van de aldi. Maar enige maanden geleden waren die mesjes (5) er niet meer. Nu weer nieuwe maar je koopt een mesje met 5 messen en de aanvullende hebben er weer 3. Heel vreemd en waardeloos. Heel jammer, ik had gehoopt dat ik op deze site iets zou vinden over scheermesjes.

Beste meneer (daar ga ik maar even vanuit):
zie mijn reactie van enige tijd geleden. Ik kan daar aan toevoegen dat ik nog steeds vind dat de Lidl mesjes uitstekend van kwaliteit zijn én scherp geprijsd, ik meen ong. €5 voor 20 stuks incl. houder.
De bekende merken kunnen hier qua prijsstelling nooit tegenop en over Aldi kan ik niets zeggen want een dergelijk filiaal hebben wij hier niet in de buurt.
Onderhand heb ik de meest bekende merken gebruikt (Gilette en Wilkinson) maar de scheerkwaliteit van Lidl doet niet onder voor de A merken, wat mij betreft dan...
Ik ga het eens proberen bij de Lidl. Dank u wel!
Reputatie 5
Badge +4
Monique van de Beek schreef:

Voor nu hoop ik dat er veel gebruikers zijn met gladgeschoren kinnen ...

En ik maar dapper proberen een Jason Statham-baard te laten staan, omdat ik dacht dat het in de mode was...
Gewoon een goed scheerapparaat* kopen die nat kan scheren! Scheelt je een hoop mesjes. Of toch voor de 3-dagen stoppelbaard gaan en een baardtrimmer* halen. Is tegenwoordig hip 😉.

*Commerciële links verwijderd door beheerder.

Reageer