Consumentenbond.nl

Test gehoortoestellen?

• 28 juni 2020
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Ik begrijp werkelijk niet dat jullie deze markt niet serieus volgen! Oudere mensen ( oa zoals ik)  hebben niet de handigheid om zelf keuzes te maken. Bij Audiciens kreeg ik een toestel vrije markt om te proberen  , daarna een toestel uit de categorie 5 . Het verschil was krankzinnig groot in kwaliteit . Maar het prijs verschil niet. Je hebt ook totaal geen zicht op of de genoemde prijs een consumenten adviesprijs is of een door de Audicien een zelf bepaalde prijs.  Daarbij is de vergoeding een loterij de ene verzekeraar wel de andere niet…...je bent van te voren niet zeker van vergoeding want de verzekeraar bepaald!  Dus hoe kom je van te voren te weten wat je ZELF uit je eigen portemonnaie moet betalen ( bij betalen).  Vaag vaag vaag

3 reacties

Ik begrijp werkelijk niet dat jullie deze markt niet serieus volgen! Oudere mensen ( oa zoals ik)  hebben niet de handigheid om zelf keuzes te maken. Bij Audiciens kreeg ik een toestel vrije markt om te proberen  , daarna een toestel uit de categorie 5 . Het verschil was krankzinnig groot in kwaliteit . Maar het prijs verschil niet. Je hebt ook totaal geen zicht op of de genoemde prijs een consumenten adviesprijs is of een door de Audicien een zelf bepaalde prijs.  Daarbij is de vergoeding een loterij de ene verzekeraar wel de andere niet…...je bent van te voren niet zeker van vergoeding want de verzekeraar bepaald!  Dus hoe kom je van te voren te weten wat je ZELF uit je eigen portemonnaie moet betalen ( bij betalen).  Vaag vaag vaag

Ik heb het inderdaad ervaren als een erg moeilijk onderwerp. U kreeg een toestel mee vanuit de vrije markt en u moet er dan op ‘vertrouwen’ dat dat een goed advies is. Wel een advies dat bakken met geld kost. Van de stap naar het audiologisch centrum hebben wij geen spijt gehad. Ze hebben geen ander belang dan het geven van een goed advies. Een peperduur vrije markt toestel was in ons geval helemaal niet nodig.

Badge +8

Dank voor de suggestie, @P. Tamerus. Ik geef het door aan de verantwoordelijke collega's. 

Omdat wij dagelijks veel suggesties voor tests ontvangen, kunnen we helaas niet garanderen dat je suggestie direct tot actie of publicatie leidt.

Reputatie 7
Badge +6

In het verleden waren er berichten dat medewerkers in dergelijke winkels door de werkgevers onder druk gezet werden om apparaten trachten te verkopen waar het meest aan verdiend werd . Dat betekent absoluut niet dat de klant dan ook de deur uit gaat met het apparaat dat het meest geschikt is voor hem of haar . Als klant ben je dubbel de klos als je een duur ding hebt dat niet voldoet , terwijl een goedkoper ding mogelijk veel beter bij je gepast had. En misschien nog vergoed werd ook . Het dure apparaat van mijn moeder lag vrijwel altijd ergens in een la …...

Reageer