Consumentenbond.nl
Beantwoord

Test Opzetborstels Oral-B

• 29 januari 2020
  • 2 reacties
  • 437 Bekeken

Goedemorgen, 

zojuist lees ik de test over de opzetborstels, zeer interessant.

Echter heb ik een paar vragen:

Hoe testen jullie op tandplak? Welke tools zijn hiervoor gebruikt?

En waarom hebben jullie de X-Active borstel van de Action niet getest tegen de CrossAction van Oral-B, nu is het een beetje appels met peren vergelijken.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Groet,

Remko

icon

Beste antwoord door Bart Lucassen 30 januari 2020, 08:19

Hoi Remko,

We testen opzetborsteltjes normaal gesproken als onderdeel van onze test elektrische tandenborstels. Hier vind je uitleg over de test, met een video. Het onderdeel voor plak verwijderen hebben we dus herhaald met alternatieve borstels.

Wat betreft de vergelijking: het gaat om verschillende opzetborstels voor Oral-B elektrische  tandenborstels. Dat vinden we niet echt een vergelijking van appels en peren. We zijn bij verschillende winkels geweest en hebben een selectie gemaakt uit alle borstels die we aantroffen. We hebben van Action de goedkoopste borstels geselecteerd. Omdat we met een panel werken is dit een dure en tijdsintensieve test, en we konden helaas niet alles testen.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Remko,

We testen opzetborsteltjes normaal gesproken als onderdeel van onze test elektrische tandenborstels. Hier vind je uitleg over de test, met een video. Het onderdeel voor plak verwijderen hebben we dus herhaald met alternatieve borstels.

Wat betreft de vergelijking: het gaat om verschillende opzetborstels voor Oral-B elektrische  tandenborstels. Dat vinden we niet echt een vergelijking van appels en peren. We zijn bij verschillende winkels geweest en hebben een selectie gemaakt uit alle borstels die we aantroffen. We hebben van Action de goedkoopste borstels geselecteerd. Omdat we met een panel werken is dit een dure en tijdsintensieve test, en we konden helaas niet alles testen.

Badge

Wat ik wenselijk zou vinden is de levensduur van de oplaadbare accu. Kocht ruim een jaar geleden de snelste Oral -B . daar kan ik nu 2,5 maal mijn tanden mee poetsen. Heb nu een snelle van Frits gekocht. Kijken hoe lang dit duurt. Heb het bonnetje en de doos maar bewaard. Oudere trager tandenborstels daar blijven de accu's wel goed. Nu ik dit lees gaat bij mij een lampje branden. Een kennis heeft een Tesla el. auto. Na vijf demonstraties van kijk eens hoe snel ik kan optrekken gaf zijn auto pakket                ( allemaal kleine batterijen rondom achter het plaatwerk ) elektronisch aan, dat de actieradius bij volle lading nog 70% was. Zo zie je maar ; snelle vooruitgang gaat niet over grote afstand.

Reageer