Consumentenbond.nl

Tips tegen tanderosie

• 8 januari 2020
  • 3 reacties
  • 5548 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1219 reacties

Bij tanderosie lost het glazuur van de tanden en kiezen op. Dat is meestal het gevolg van het eten en drinken van zure dingen. Tanderosie maakt de tanden gevoelig en broos. Tandartsen zien steeds vaker tanderosie, ook bij jonge kinderen. Omdat het niet of nauwelijks te behandelen is, is het belangrijk om tanderosie te voorkomen.

Frisdranken en sappen bevatten altijd zuren, al proef je dat vaak niet omdat de zoete smaak overheerst. Je kunt dus beter kiezen voor water, koffie of thee. Benieuwd wat je nog meer kunt doen tegen tanderosie? Bekijk dan hier onze tips.

Heb jij aanvullende tips tegen tanderosie? Deel ze hier!

3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ja, die heb ik. Ik kan ervoor zorgen dat je in feite nooit meer een probleem hebt met tanden. Maar meer iets om per pb te bespreken. Het ligt heel moeilijk om daarover te praten voor de meeste mensen. En de oorzaken daarvan. 

Het zet voor schut.
Een onnodige conclusie, omdat ik dat niet doe. Ook een gevolg van dat dit ligt zoals het ligt. Maar het zet makkelijk voor schut om zoiets te zeggen. In ieder geval ik verwacht niet dat er veel of zelfs geen reactie per pb zal zijn hierop. In ieder geval als ik dit er niet bijzet. Of dat is beter. Aan de andere kant, als je zegt dat je €1000 weg wilt geven, dan loopt het ook niet noodzakelijk storm.

In ieder geval: als er geen feitelijk zeer is, is het zeer onverstandig om iets te laten doen als de tandarts het zegt. Ookal wordt er aangedrongen en zijn er foto’s. Dus in ieder geval naast wat ik bedoel.

Maar ook als er wel zeer is, zijn er te belangrijke punten. 

Een ander punt is dat ik er verder niets mee kan, tenzij er meer conversatie bestaat met anderen.

fascinerend…..

Reputatie 2
Badge +3

Ja, die heb ik. Ik kan ervoor zorgen dat je in feite nooit meer een probleem hebt met tanden. Maar meer iets om per pb te bespreken. Het ligt heel moeilijk om daarover te praten voor de meeste mensen. En de oorzaken daarvan.

Het zet voor schut.
Een onnodige conclusie, omdat ik dat niet doe. Ook een gevolg van dat dit ligt zoals het ligt. Maar het zet makkelijk voor schut om zoiets te zeggen. In ieder geval ik verwacht niet dat er veel of zelfs geen reactie per pb zal zijn hierop. In ieder geval als ik dit er niet bijzet. Of dat is beter. Aan de andere kant, als je zegt dat je €1000 weg wilt geven, dan loopt het ook niet noodzakelijk storm.

In ieder geval: als er geen feitelijk zeer is, is het zeer onverstandig om iets te laten doen als de tandarts het zegt. Ookal wordt er aangedrongen en zijn er foto’s. Dus in ieder geval naast wat ik bedoel.

Maar ook als er wel zeer is, zijn er te belangrijke punten. 

Een ander punt is dat ik er verder niets mee kan, tenzij er meer conversatie bestaat met anderen.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb al jaren ph strookjes in de kast liggen.
Als ik twijfels over een drankje heb, meet ik even.

Reageer