Beantwoord

veranderen van zorgverzekering

• 15 November 2020
  • 6 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Als ik overstap naar een andere zorgverzekering, moet ik dan zelf al mijn zorgverleners informeren of gaat dat automatisch?

icon

Beste antwoord door lara100 16 November 2020, 12:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Je hoeft dit niemand te melden, gaat automatisch. 

Reputatie 7
Badge +8

Óverstappen wordt met name door de nieuwe leverancier als zeer gemakkelijk gesteld. Dat geldt dus ook voor zorgverzekeringen.  De nieuwe zorgverzekeraar zorgt dan voor alles wat nodig is. Maar let wel op de prijs en de service..

Badge +8

Hi @R. van Pel, op deze pagina van onze website kun je alles lezen over het overstappen naar een andere zorgverzekering.

Reputatie 1
Badge +2

Ja, Imke, maar laat deze vraag daar nou net niet beantwoord worden! 

Ik geef nog wat extra informatie: zorgverleners hebben een computerverbinding met de computer van VECOZO. Daarop kunnen zij een controle op Verzekerings doen (“COV - controle”). De gemakkelijkste manier is via het BSN. In de database staan de naam van de verzekeraar EN de aanvullende verzekeringen. Dus van iedereen in Nederland. Ook zoeken op naam en adres geboortedatum is mogelijk. Want voor zorg uit de aanvullende verzekering mag het BSN niet gebruikt worden. Zie https://www.vecozo.nl/diensten/controle-op-verzekeringsgegevens/ .

En er is hierover nog meer te vertellen. Ook de adresgegevens van de verzekerde staan/stonden hierbij. Via deze weg konden ten onrechte geheime adressen opgespoord worden. 

Wees wel voorzichtig als je een leverancier van medische hulpmiddelen hebt.
Denk hier aan een apparaat dat je in bruikleen hebt via de zorgverzekeraar.
Dan is het wel verstandig om te overleggen vooraf.

Reageer