Beantwoord

Vergoedingen ziektekostenverzekering

• 10 July 2022
  • 8 reacties
  • 217 Bekeken

Mijn man en ik hebben beide een ziektekostenverzekering bij een andere maatschappij .

Nu moet ik binnenkort 6 weken het ziekenhuis in , klopt het dat we dan totaal niets vergoed krijgen omdat we niet samen 1 maatschappij hebben .

Geen vervoerkosten en geen vergoeding voor overnachten.

Salland verzekeringen en Zorgzaam

icon

Beste antwoord door A.M. BronsV 24 July 2022, 09:19

Bekijk origineel

8 reacties

Is het niet handiger om dit aan de helpdesk van de verzekering te vragen?

Tja dit zit in een aanvullende verzekering, dus nee dat kan (en mag) verschillen per verzekeraar. Independer heeft een overzicht en VGZ (de partner waar Zorgzaam onder valt) zit daar niet bij:

https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/reiskosten-ziekenbezoek.aspx

Reputatie 6
Badge +4

Ik begrijp dat het nogal uit de buurt is als u overnachtingen gedeclareerd wilt zien. Ik gok dat dat alleen in de duurdere aanvullende verzekeringen zit. Wel een lange tijd, veel sterkte gewenst.

Overigens mag u -indien het bedrag boven het drempelbedrag uitkomt- wel de gemaakte reiskosten van de belasting af trekken: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/overzicht_zorgkosten/reiskosten_ziekenbezoek

Dank voor de antwoorden !

We hebben allebei de aanvullende verzekeringen, maar hebben hier nu dus , helaas , niets aan .

Het zou mooi zijn als iedere verzekering de helft betaald 😊

Badge

Is de opname ver weg of moet u vaker komen voor behandeling? Mogelijk komt u in aanmerking voor de hardheidsclausule. Neem hierover contact op met uw verzekeraar.

Is de opname ver weg of moet u vaker komen voor behandeling? Mogelijk komt u in aanmerking voor de hardheidsclausule. Neem hierover contact op met uw verzekeraar.

Bedankt voor de tip ! Gaan we zeker doen !

Reputatie 4
Badge +4

@A.M. BronsV Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer