Consumentenbond.nl

VGZ: voor uw belangen?

• 23 december 2019
  • 8 reacties
  • 452 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Vandaag het onderstaande te lezen op www.geenstijl.nl

Ga naar die website (aldaar even naar beneden scrollen) en lees wat de bestuurders bij VGZ jaarlijks opstrijken.

Lees ook aldaar de noodkreet van een moedige, en ons aller respect verdienende, huisarts Nico Terpstra.

En verbaas u over de dubieuze rol van de NZa (met nota bene in de Raad van Bestuur ene Bart Combee, de vorige directeur van de Consumentenbond), die hem zelfs met een boete dreigt.

Lang leve de stinkende marktwerking in de zorg !!!

8 reacties

Ook leuk inhoudelijk onderbouwd. Oftewel waar gaat dit over en wat doet het hier?

Reputatie 1
Badge +2

Heer Deen,

Ja, waar zou dit nu over gaan ?

Als de bronnen waarnaar ik heb verwezen, u dat inzicht niet hebben kunnen geven, dan weet ik echt niet, hoe ik dat voor u nog verder kan verduidelijken.

Reputatie 6
Badge +7

Ik begrijp wel wat de bedoeling is, en de hoge salarissen en vergoedingen in die wereld (maar ook in zoveel andere) is mij een doorn in het oog. Daarom vraag ik mij af, waarom alleen VGZ. Natuurlijk is deze maatschappij de laatste tijd in het nieuws gekomen en voor bepaalde verzekerden en patiënten op een niet prettige wijze. Ik ben woonachtig in de nabijheid van Ikazia, meer hoef ik niet te zeggen.

Maar ik ben toch al niet zo'n fan van verzekeringsmaatschappijen. Ik zie het maar als noodzakelijk kwaad, je kan niet zonder. Maar op hun handelwijze, niet alleen zorgverzekeringen, is veel aan te merken.  En die salarissen is niet alleen bij VGZ. En zolang mensen nu eenmaal (en alleen) op geld azen, zal dat wel zo blijven. Maar van mij mag je dan roepen zoals hier gebeurt, maar het blijft een roepende in de woestijn. Groeten Leo.

Heer Deen,

Ja, waar zou dit nu over gaan ?

Als de bronnen waarnaar ik heb verwezen, u dat inzicht niet hebben kunnen geven, dan weet ik echt niet, hoe ik dat voor u nog verder kan verduidelijken.

Er staat inhoudelijk niets dat relevant is en je verwijst naar GeenStijl! Dat is geen bron, dat is een open riool.

Reputatie 6
Badge +7

Wellicht komt er nog enige duidelijkheid van topicmaker @D. Kruijff .Er zit hem duidelijk iets dwars omtrent zorgverzekeraars. Hij heeft diverse topics aan gewijd, o.a. vergelijken van verzekeringen bij overstappen, OHRA had het toen gedaan, de sites zijn natuurlijk ook niet allemaal betrouwbaar, polisvoorwaarden die ter beschikking gesteld moeten worden enz. En in principe mag hier ieder forumlid (binnen de huisregels) zijn ongenoegen over iets uiten. En ieder doet dat op een andere manier. Hier wordt een poster voor geschoteld van een huisarts, althans als uitleg staat dat hij, de huisarts, hem zelf geschreven heeft en opgehangen heeft. De huisarts heeft ook weinig op met VGZ en geeft advies per 1 januari van maatschappij te wisselen. Wat is er nu exact tegen VGZ? Hetgeen in het nieuws is geweest of, wat kennelijk uitgezocht is, de hoge salarissen  van directie, bestuur enz., of beide. Of gaat het alleen om de poster die niet opgehangen mag worden. Het zal niet gaan heer Deen over de stelling die u deponeert over GeenStijl als open riool. GeenStijl is hier gewoon de uitlaatklep. Maar wat is de pijn met betrekking tot zorgverzekeringen, met name hier VGZ. Er zijn overigens meer forumleden die topics gemaakt hebben over zorgverzekeringen. Het is dus kennelijk wel een ‘probleem’ item. Maar benoem de problematiek, desnoods met man en paard, dan is er wellicht over te discussiëren. Indien het echter weer veel van hetzelfde is, dan zullen ook de bekende standpunten weer naar voren komen, of je laat het erbij, dat kan ook. Groeten Leo.

Reputatie 7
Badge +6

@D. Kruijff  ik vind het ook erg als directeuren salarissen krijgen boven de Balkenende norm. Ik ben al heel lang verzekerd bij VGZ, ik heb tot nu toe geen klachten gehad op verzekeringsgebied. Ik krijg overal mijn medische zorg die ik nodig heb en ik betaal mijn zorgpremie en eigen bijdrage. M'n bloed wordt elk jaar geprikt en dan mag ik m'n grafiek weer bewonderen met cholesterol, hdl, ldl en zo meer of die stijgt of daalt. Het was elk jaar weer stijgende, dus deze keer dronk ik de week voor het prikken elke dag twee halve liters water. Dus bij elkaar 14 liter in zeven dagen. Uiteraard ging er ook weer zoveel in de plee. Jemig, de uitslag was echt schrikken, kilometers omlaag bij wijze van spreken, nog nooit zo laag geweest. Alleen te halen als je een heel jaar lang elke week 10 km traint voor de marathon of zo. Dus voortaan ga ik meer water drinken, extra dus, bovenop wat je normaal al drinkt!

Mijn zorgpremie voor de basisverzekering ging met €1 omlaag voor komend jaar. Ik zou dan ook de salarissen willen zien van de directeuren van andere zorgverzekeraars zodat je kan vergelijken voordat ik ach en oh ga roepen. Wat valt er door ons mensen aan te doen behalve roepen? 

Reputatie 2
Badge +2

Gefrustreerde huisarts verspreidt al dan niet misleidende informatie over een bepaalde zorgverzekeraar en krijgt het daarom, logischerwijs, aan de stok met die verzekeraar én met de zorgautoriteit.

Ik zie niets bijzonders, laat staan schokkends.

Geen enkele verzekeraar is perfect. Maar zou zelf niet snel voor het Zilveren Kruis kiezen na de rommelig verlopen sluiting van het Slotervaart Ziekenhuis. En dat gebeurde ook nog eens terwijl er volgens de kranten al jaren een beddentekort is in ons land.

Reageer