Consumentenbond.nl

Voor de hoge nood: meeneem wc voor vrouwen

• 6 juni 2019
  • 15 reacties
  • 13177 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Je moet nodig plassen, maar er is geen wc in de buurt of ze zijn zo vies dat je er liever niet naar toe gaat. Maar ja, wat dan? Vooral voor vrouwen kan dit echt een ding zijn. Het Ladybag noodtoilet kan je redden. En ja, wij waren toch wel erg benieuwd hoe het dan werkte. Je leest onze eerste indruk hier.

Even eerlijk, zou jij er gebruik van maken?

15 reacties

Even eerlijk, zou jij er gebruik van maken?
Ik niet!
Als ik toch door "de knieën" moet kan ik ook de bosjes induiken, kan toch in een rij mensen het zakje gebruiken, Je moet je afzonderen. Met ziekte is het wat anders; zal inderdaad voor sommigen een oplossing zijn.
Dus nee ik zal het niet gebruiken
Reputatie 7
Handig, iedereen kan in een ellenlange file terechtkomen en als er geen bosjes zijn is het wel handig, tenzij er een bus of vrachtwagen naast je staat.
Nee, als ik toch door de knieën moet en dus een discreet plekje moet opzoeken, dan plas ik wel achter de bosjes. Vind deze oplossing te duur voor de weinige meerwaarde die het biedt.
Reputatie 1
Badge
Wordt het niet eens tijd dat we gemeenten en ondernemers gaan verplichten voldoende wc's en urinoirs voor mannen én vrouwen te plaatsen ? Ook op tijdelijke evenementen. Poepen en piesen is onlosmakelijk met ons verbonden ook al willen ambtenaren en ondernemers dat het liefst ontkennen omdat het geen geld opleverd. Al die wc's kunnen bijgehouden/schoongemaakt worden door mensen die daar een normaal salaris voor krijgen. Het is een kwestie van beschaving.
Reputatie 7
Bij sommige evenementen zetten ze wel Dixies neer, ik heb geen idee wat dat kost maar ik neem aan dat de organisator ervoor betaalt.
in Nederland zijn veel te weinig mogelijkheden, de horeca weigert als je geen klant bent, wat eigenlijk niet mag, ze mogen wel een kleine bijdrage vragen, vooraf aangekondigd. Dat openbare toiletten niet altijd fris zijn valt tegenwoordig wel mee, er zijn er al heel veel zelfreinigend (behalve wat op de grond ligt). Wildplassen is wel een leuke bijverdienste als de politie of een boa in de buurt is. Misschien dat er daarom zo weinig openbare toiletten zijn.
Ja! Want het klinkt handig in gebruik, zonder geknoei en gelek . Nee , want je hebt toch wat privacy nodig in de bosjes of achter auto kan t zonder zakje en het zakje is Duur! Kun je het vaker gebruiken? Zitten er nieuwe korrels bij? Dure plas anders voor 16€
Reputatie 7
Drie zakjes € 6,95, valt mee, goedkoper dan een boete.
Misschien, en dan alleen onder bijzondere omstandigheden, zoals wanneer er geen bosjes in de buurt zijn en je slecht ter been bent. Een ander, eenvoudiger alternatief (voor achter de bosjes) is een soort puntzak van glad karton met een gat onderin. Simpeler, minder en geen plastic afval en goedkoper.
Niks nieuw onder de zon.
Soortgelijk artikel bestaat al jaren.
Travel John van Care Plus.
per 3 verpakt voor ca.9euro.
Nee, dit lijkt me helemaal niets. Ik loop geregeld lange afstanden en voor die momenten dat ik geen toilet tegenkom heb ik altijd een plastuit bij me. Zo fijn dat ik dan niet ver de bosjes in hoef, mijn broek aan kan laten, niet hoef te hurken in het gras (teken!) en er is voor voorbijgangers maar bar weinig te zien. Na afloop spoel ik de tuit even schoon met water uit mijn waterfles en hij gaat in een waterdichte zak weer mee.

Met zo'n zakje moet ik dus alsnog mijn broek uitdoen, gaan hurken in het gras en na afloop loop ik met zo'n zakje rond in mijn bagage (jakkes!). En dan als ik op een punt ben aangekomen waar ik een afvalbak zie, dan moet ik het zakje daar nog ongezien in dumpen. Veel te ingewikkeld dit. Dan is gewoon hurken in het bos en je urine laten lopen veel makkelijker (of koop een goede plastuit. Da's pas echt een aanrader!).
Reputatie 2
Badge +2
@Meeko voor €15,95 krijg je 6 zakjes 👍
Beste mensen, dit is niets nieuws, ik gebruik ze al jaren.
Helaas zijn ze nu veel moeilijker te krijgen. Vroeger iedere zomer bijv. bij Kruidvat of Etos of bij de ANWB. Nu nog alleen bij sportzaak Bever?
Dit nieuwe merk, Meeko, is ook veel duurder.
Inderdaad is het wel een probleem dat je een rustig plekje moet opzoeken, maar je hoeft je heus niet helemaal te ontkleden (ouderwets woord!). Met een beetje gegoochel kan je het zakje gewoon in je broekspijp hangen. Ik spreek uit ervaring.
Kom op fabrikanten, maak ze weer zoals ze waren ('voor sporters en wandelaars"). Niet in zo'n opvallende kleur, zoals Meeko en tegen een veel lagere prijs!!!!!
Er ontstaat onmiddellijk een stevige gel, zodat het gebruikte zakje meteen in je tas kan, zonder lekgevaar.
Seraphina
Reputatie 7
Badge +6
Dit is een dames topic, als man heb ik weinig mee te praten. Behalve dat ik dan weet hoe mijn vrouw het soms oplost. Onderweg naar Frankrijk kan je het herkennen, de torenpiramides tussen het gebladerte met hele lappen wit papier zijn van de man, de kleine witte tissue-achtige papiertjes achter een boom zijn van de vrouw.

Met Koningsdag in Amsterdam waren er hoge nood foto's op internet. Mannen staan in hun uppie dan tegen een boom of (helaas) tegen de gevel van een huis of gewoon langs de gracht. Vrouwen deden het op die foto's nooit alleen maar altijd met zijn tweetjes. Gehurkt achter iets boven een inham van het riool of de gracht. Maar dat kan ik me voorstellen, als er vervelio's komen ben je liever niet alleen.
Reputatie 1
Badge +1
Niks nieuw onder de zon.
Soortgelijk artikel bestaat al jaren.
Travel John van Care Plus.
per 3 verpakt voor ca.9euro.

Klopt, vriendin gebruikt dit al jaren en is zeer tevreden. Je kunt ieder zakje tot drie plasbeurten gebruiken. Kosten zijn €5,95 per drie stuks. Ook te gebruiken als je in de file komt te staan of in een trein in het buitenland overnacht en het toilet is te smerig.

Reageer