Voorkeursmedicijnen en eigen risico: let op!

• 3 January 2015
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Als je voorkeursmedicijnen gebruikt moet je dan altijd eerst je eigen risico opgebruiken bij alle verzekeringen

5 reacties

Reputatie 1
Inderdaad een interessant onderwerp. Waarschijnlijk denken niet veel mensen hier direct aan. Bedankt voor je beijdrage. Om het wat opvallender te maken, heb ik de titel van het onderwerp aangepast. Ik ben benieuwd wat de overige communityleden voor ervaringen hebben hiermee.

Als je voorkeursmedicijnen gebruikt moet je dan altijd eerst je eigen risico opgebruiken bij alle verzekeringen

Ik gebruik zelf ook preferente medicijnen en ik hoef deze nooit vanuit mijn eigen risico te betalen. Zelf heb ik een zorgverzekering bij UnivÉ Zekur.
Reputatie 3
Badge +4

Beste mevrouw Schoemaker,

Nee dit hoeft niet. Bij de volgende verzekeringen wordt geen eigen risico in rekening gebracht als je voorkeursmedicijnen gebruikt: Bewuzt, IZA (naturapolis), IZZ, UnivÉ, UnivÉ Zekur, UMC, VGZ. De terhandstelingskosten van de apotheek worden wel in rekening gebracht op het eigen risico. Meer lezen: http://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/soorten-zorgverzekering/soorten-zorgverzekering-overzicht/vergoeding-medicijnen/

Zou je hiervoor overstappen?
Beste menschen

Ik heb op de site van de consumentenbond iets gevonden over voorkeursmedicijnen

Heb geprobeerd om via email te verzenden dat is niet gelukt

Ga naar de site consumentenbond/zorgvezekeringen dan pakketkeuze-vergoeding medicijnen-scrollen naar beneden

IK weet niet of u op de site kunt kuntkomen zonder lid te zijn

Succes hrJWS

PS Ik heb een iza restitutie polis

Beste menschen

Ik heb op de site van de consumentenbond iets gevonden over voorkeursmedicijnen

Heb geprobeerd om via email te verzenden dat is niet gelukt

Ga naar de site consumentenbond/zorgvezekeringen dan pakketkeuze-vergoeding medicijnen-scrollen naar beneden

IK weet niet of u op de site kunt kuntkomen zonder lid te zijn

Succes hrJWS

PS Ik heb een iza restitutie polis

Hallo J.W. Schoemaker, bedankt voor het onder de aandacht brengen van deze informatie bij andere consumenten. Waarschijnlijk bedoel je de pagina over de vergoedingen van medicijnen. Deze informatie is door iedereen te lezen: leden en niet-leden.

Heeft deze informatie je geholpen?

Reageer