Consumentenbond.nl

Waarschuwing: online drogist Farmaline

• Nieuwe deelnemer
  • 5 reacties
Farmaline blijkt een Belgische online drogist, -althans is gevestigd in BelgiË, beroept zich op Belgisch recht- die er bijna alles aan doet om een betrouwbare Nederlandse firma te lijken (Nederlandse website, Nederlands telefoonnummer, Nederlandse betaalopties). Dat is het dus niet. Niet Nederlands en niet betrouwbaar. ( En ook gÉÉn Nederlandse Thuiswaarborg) Aangetoonde "ondeugdelijkheid" van een geleverd product (niet plakkende pleisters bijvoorbeeld), is geen grond voor restitutie van het aankoopbedrag; de fabrikant is verantwoordelijk voor de deugdelijkheid, meent Farmaline, en de klant is verantwoordelijk voor het gebruik. Alleen ongeopende verpakkingen komen in aanmerking voor vergoeding -zelfs als het product dus ondeugdelijk blijkt. Voorts zijn de retourkosten voor de klant, die tegen hoge portokosten de aankoop, in de hoop op restitutie, naar het buitenland moet terugsturen: naar BelgiË namelijk.

[Opmerking redactie: topic verplaatst naar het forum Zorg en Gezondheid.]

16 reacties

Reputatie 7
Weliswaar een antiek topkc maar ik zie dat de positieve reacties alleen van nieuwe leden komen die later nergens meer hebben gereageerd.
Producten besteld in het weekend. Gekozen voor bezorging via Dpd (goedkoopste optie)
Producten werden allemaal op woensdag thuis bezorgd.
Gewoon goed, via Dpd kost gewoon paar dagen extra, maar is wel de goedkoopste vervoerder.
De producten zijn goed geleverd tegen de laagste prijs.
Gewoon GOED, punt.
14 dagen geleden wilde ik een Dylon kleurstof bestellen maar bleek deze niet in voorraad te zijn. Ik meldde mij aan om een herrineringsmail te ontvangen zodra het product weer leverbaar zou zijn. Deze herinneringsmail kreeg ik de volgende dag; het product was weer leverbaar. Ik heb hem dezelfde dag nog besteld. De dag erna kreeg ik een mail dat het product toch niet leverbaar was en de mededeling dat het reeds betaalde bedrag op mijn farmaline- account onder het tabblad 'te goed ' zou worden opgeslagen. Inmiddels wacht ik alweer tien dagen om mij tegoed geretourneerd te krijgen en sindsdien ontvang ik van hen alleen maar reclame in mijn mailbox. Dit bedrijf krijgt van mij een hele hele koude douche, een dikke vette onvoldoende en staat bij mij nu geregistreerd als zijnde spam-mail. Ik raad u aan een andere webwinkel te gebruiken.
Al veelvuldig bestelde ik bij Farmaline. Nog nooit problemen gehad. Altijd snel geleverd. Ik wilde er nu net weer iets bestellen, maar na de negatieve berichten weet ik nog niet wat ik moet doen. Is het bedrijf veranderd of zo. De laatste keer dat ik besteldee was het logo anders en heette het Farmaline online apotheek. Nu drogist??
Op de website van Farmaline staat de slogan "vandaag besteld vóór 19.00 uur, morgen geleverd". Deze toezegging wordt niet waargemaakt, zelfs niet als tijdens het bestellen de melding komt dat bestelde produkten op voorraad zijn. Nadat ik via diverse kanalen een review heb geplaatst kreeg ik bericht van Farmalaine dat ze er nog een keer naar wilde kijken. Daarna kreeg ik bericht dat sommige producten bij externe leveranciers vandaan komen en dat dat vertraging in de levering kan veroorzaken. Lariekoek als je op de site zet dat het product op voorraad is. Farmalaine is ons als klant kwijt!
Dit is een onbetrouwbare online drogist ,

na betaling een mail dat de levering is gestart maar daarna gaat alles mis

na diverse telefoontjes wordt steeds verwezen naar KIALA die niets laats weten ( zeggen zij )
Misschien ook handig om het exacte url hier ter waarschuwing neer te zetten. Deed namelijk net een zoekopdracht en kreeg meerdere hits. Farmaline.nl .be .net .com enzovoorts. Het komt wel een beetje verdacht over. De meeste bedrijven die leiden alle andere extensies om naar de hoofdwebsite. Als je bijvoorbeeld de .com website bezoekt dat je dan automatisch wordt doorgestuurd naar de .nl site. In ieder geval bedankt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
2 weken geleden een bestelling gedaan. Deze is tot op heden niet geleverd. Krijg iedere keer ontwijkende antwoorden dat het geleverd is in een andere stad, dat ze het pakket over moeten brengen naar een ander ophaal punt, dat ze het opnieuw opsturen, etc, maar tot op heden nog steeds niets gezien of ontvangen. Helaas wel alles al betaald!
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones Scherp 🤓
Als ik alle negatieve reacties hier lees heb ik zeker geluk gehad. Ik bestel al jaren contourstrips voor mijn moeder en de bestelling heb ik altijd de volgende dag binnen. Het is me zelfs gelukt eens gelukt verkeerd bestelde strips te retourneren. Was wel duur want moestnaar België, maar toch. Ze hadden die strips niet hoeven terugnemen. Ik herken de klachten dan ook niet.
bizar dat je reclame maakt met vandaag voor 15 uur besteld is morgen in huis!

dat is de reden waarom ik af stapte van mijn normale provider van voedings suplementen.. ik ben er dus gewoon ingetrapt. We zijn nu 4 dagen verder en vandaag krijg ik een mailtje dat 1 ding vn drie niet op voorraad is, terwijl bij de online shop toen ik bestelde er duidelijk bij stond 'op voorraad'! ze zouden daar het geld voor terug storten..en de rest morgen of overmorgen bezorgen.. gevolg... 6 dagen ipv volgende dag (als ze tenminste zich aan deze belofte wel houden) en 1 vd producten moet ik nog ergens anders bestellen waardoor daar natuurlijk hogere verzendkosten bij komen! bijzonder slechte service... en bij de chat krijg je standaard antwoorden van mensen die zeggen er niks aan te kunnen doen.
Een eerste keer besteld 6 maanden geleden . Lang moeten wachten op pakje , dan inhoud pakje kapot . Uw geld terugvragen is een lange procedure waarbij je foto ´s moet terug sturen van de kapotte items . Mijn gedacht was kan wel eens gebeuren....... Nu opnieuw besteld en geld van rekening en geen pakje !!!!!!!!! Vele telefoontjes later nog niets op rekening . Mijn advies voor iedereen Blijf weg bij farmaline OPLICHTERS !!!!!!!!!! en ga bij uw vertrouwde apotheker .
@MrsJones: wat een rare achterdochtige conclusie. Zielig gewoon.
Mijn ervaring op OPREECHT.
Die hoef ik toch niet te verdedigen ?
Dan moet je bij de inschrijving of organisatie van de concumentenbond zijn, dat ze iedereen controleren.
Ik reageer hier verder niet meer op. Ik heb wel wat anders te doen.
Reputatie 7
Badge +7
Het is natuurlijk aanvechtbaar wat @MrsJones stelt, beste @Gebruiker1558598696 , kan uw nummer niet zo gauw vinden, maar het is wel waar en valt inderdaad op. Ik had het ook meteen gezien, maar voor mij maakt het niet uit en trekt er geen conclusies uit. Alleen zijn die nieuwe forumleden ook 'nieuw'op internet?. Want als je Googled op drogist krijg je een lijst met zowel Nederlandse als Belgische drogisten. Ik bestel er ook vaak, meestal de Nederlandse maar ook Belgische, echter de hier genoemde ken ik niet. Nu ga ik niet discrimineren over Nederlandse en Belgische drogisten, ik wil alleen stellen dat mijn ervaring bij Nederlandse drogisten exact eender is aan al deze berichten. Ik moet soms ook 2 tot 3 weken op mijn bestelling wachten, ga nu geen namen noemen, het is allemaal commercieel, maar zoals gezegd Googled wat en de rij Nederlandse drogisten, kan u dan proberen en leveren wel, zijn niet duur en uiterst vriendelijk, maar via ook hier smoezen en volop standaard mails moet je lang wachten. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +5
@L.J.F. de Ruiter Iemand anders krijgt nu een mailtje dat hij genoemd is op het forum: @gebruiker namelijk, maar die weet nergens van.☺

https://nl.trustpilot.com/review/farmaline.nl reviews Farmaline.
Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt, maar ik heb enkele keren geprobeerd gebruiker 1558598696 uit het bestand te halen, je weet wel via shift @, maar kan hem/haar niet vinden en echt simpel vind ik dergelijke lange nummers niet, maar dat is mijn mening. Ik zal het volgende keer anders doen. Mogelijk is de lijst forumleden nog niet bijgewerkt of nu mogelijk wel, even kijken @Gebruiker1558598696 , ja nu staat ie bij mij bovenaan, en wordt dus alsnog ingeseind.🤠 Groeten Leo.

Reageer