straatvraag

Wat doe je om gezond te blijven?

• 20 October 2020
  • 58 reacties
  • 3273 Bekeken
Wat doe je om gezond te blijven?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2153 reacties

Stappen tellen, gezond eten, sporten en vitamines en supplementen slikken. Er zijn een hoop dingen die je kunt doen om gezond te blijven. Hoe pak jij het aan?

:apple: We stelden deze vraag ook op straat, lees de reacties hier.

Wat doe je om gezond te blijven? Praat mee!

58 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Harrie LPP , bij mijn weten zijn dit geen bijenhotels , maar insectenhotels . maakt niet uit en is ook behoefte aan , dus prima  om te doen . Wij hebben ze ook . Correctie , hoor zojuist dat er wel wilde bijen in gaan . Gekweekte bijen die imkers gebruiken zitten in kasten .

@Harrie LPP , bij mijn weten zijn dit geen bijenhotels , maar insectenhotels . maakt niet uit en is ook behoefte aan , dus prima  om te doen . Wij hebben ze ook . 

Het maakt me binnen grenzen uiteraard niet uit welke insecten er in nestelen maar we hebben het hele voorjaar alleen maar metselbijen bezig gezien.

Reputatie 7
Badge +6

Zie boven , @Harrie LPP . Heb het aangepast . Mijn vrouw weet veel meer dan ik van flora en fauna .

Reputatie 7
Badge +6

Ja geweldig, jullie hebben ook bijenhotels. Op een open dag van het klooster zag ik er een en heb die nagemaakt. Voor de iets van 28 soorten solitaire bijen die niet in een zwerm leven. In andere gemeentes houden ze zich bezig met regenboog fiets- en wandelpaden, blij dat onze gemeente nog een ecologische leefruimte maakt voor de bijen en overige insecten door de graskanten te laten groeien. Bijen en hommels hebben bloemen nodig, zonder bijen en hommels geen bloemen en fruit.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben nog steeds aan het wandelen. Als je eraan begint moet je het ook volhouden. Het is niet slim om dat aan de grote klok te hangen, want dan moet je. Ik haal elke dag minstens de 2 km. Er was hierboven het advies dat ik het niet moet forceren, dus daar maak ik graag gebruik van. Maar ik begin te merken dat het werkt. 

Ik ben ook aan het diëten. En ik tel het. Elke dag één aardappel, of twee doperwten, of vier korreltjes rijst, of twee boontjes, of een dun schijfje aubergine en zo. Ik kreeg ook brood dat goed is voor de lijn. Apart brood, zelfgemaakt door de maker. Het zit zo, zelf bier brouwen is in de mode geraakt. Maar daar komt een heleboel droge mout van af. Van dat mout kan je lekker brood bakken. En dat brood heb ik gekregen. 's Ochtends bij het ontbijt twee sneetjes met jam, dan kan je alvast denken aan het bier van 's avonds. 

Brood van mout

Onder het wandelen maak ik weer foto's. Ik stel me zo voor dat men niet in de rij staat om mijn hele woonplaats voorbij te zien komen, dus ik hou het beperkt. Maar je komt mooie dingen tegen onderweg.

Van zwarte zwanen heb ik begrepen dat die uit Australië komen. En die leggen hun eieren ook in de zomer, maar dan in de Australische zomer. Dan is het winter hier. Dus als ze hier gebracht worden gaan ze in de winter hun eieren leggen. Dan vriezen ze helaas kapot . . .

Er zijn ook van die mooie wandelpaden in de bossen aangelegd speciaal voor de wandelaars. En daar komt mijn kritiek weer. Niemand in Nederland wandelt! Ik begin waarlijk te geloven dat Nederlanders het doen met het woord en niet met de daad. Dus hier maar weer de foto's van de lege wandelpaden. 

Twee boontjes? Van het Voedingscentrum ‘moet’ je een half pond groenten per dag eten hoor!

Leuk verhaal weer. Uiteraard waren de afwezige andere wandelaars vandaag niet bereid om in 30 graden te wandelen. Ga je aanstaande zondag ook? Ik ben benieuwd of er dan misschien iemand loopt, of is het dan Tilburgse kermis is of zo? ;-)

Reputatie 7
Badge +6

Je hebt helemaal gelijk Harrie, ik zat een beetje te grappen. En boontjes zijn juist goed! Als het zondag 30° is moet ik nog kijken of het te wandelen is. Ben m'n hele jeugd de tropen gewend, elke dag tussen 24°-37°, hele jaar door, nooit winter, altijd zomer, grote en kleine regentijd en grote en kleine droge tijd. Op de lagere school moest je uit je hoofd kunnen zeggen welke maanden dat waren, maar ik ben het vergeten. Alleen is hier de lucht een stuk minder vochtig en zweet je meer. Dan moet je veel drinken. Maar in de schaduw onder de bomen is het een stuk minder heet om te wandelen. 

Ik hou het dagelijks lopen nog steeds vol, tussen 2-3 km, een keer bijna 6 km. Vorige maanden haalde ik de 20 km niet. Nu zit ik in twee weken al op bijna 40 km. Het fitter voelen gaat gradueel beter, de riem om de buik wordt al slapper, het hijgen wordt langzaam minder.

En op het bord geen tropische bult met rijst en kouseband en zoutvlees, maar een klein lepeltje aan aardappelen en groente en een half stukje vlees. Het lijkt erop dat hoe minder je eet het hongergevoel ook mindert. Althans, ik krijg nog niet de neiging om vreselijk te gaan bunkeren.

Reputatie 6
Badge +5

Dit bericht heb ik weer verwijderd.

Ik reageerde op een bericht dat in middels door de CB moderatoren is verwijderd

Reageer