Ik bedoel uiteraard de premie en niet het eigen risico. Wel vind ik ,dat er een stimulans moet zijn om de zorg betaalbaar te houden.
Geplaatst door R. Beuving op Dec 12, 2016.
Beste R.Beuving, de enige stimulans die ik bespeur is dat alle maatschappijen die zorgpolissen aanbieden,nog even snel hun zakken (nog meer) willen vullen voordat het Nationaal Zorgfonds zijn intrede doet.
Met vriendelijke groet!
Geplaatst door P.A. Bakker op Dec 13, 2016.
Toch maar een inkomensafhankelijk zorg verzekering?
Picasso
Geplaatst door R. Beuving op Mei 8, 2017.
Beste A.Deen, u wilt toch niet beweren dat de zorgtoeslag gelijk is aan een inkomens afhankelijke premie betaling? Als de premie bijv. 10% omhoog gaat dan stijgt de toeslag 7%.Uiteraard zijn dit fictieve getallen, zij zijn als voorbeeld bedoeld.Dus svp geen gekissebis hierover. Maar een werkelijke oplossing zou de nationale zorgverzekering zijn, dan is er een mindere kans op een graai cultuur, maar nogmaals dit is mijn mening.
Met een vriendelijke groet!!
Geplaatst door D. Zwart op Mei 8, 2017.
Beste allen, alles in overweging nemende gaat mijn voorkeur uit naar het Nationaal Zorgfonds.
Zeg nu niet, dat dit niet betaalbaar zou zijn. Dit is terdege doorberekend.
Geplaatst door J. van der Jagt op Mei 8, 2017.
U bedoeld dat het eigen risico voor de genen is die het niet nodig hebben, want wie betaald het de gene die ziek zijn en medicijnen en Ziekenhuizen nodig hebben. Ik hen zelf na anderhalve maand mijn eigen risico al op gebruikt maar zoals bekend is dit asociale kabinet voor bedrijven rijken en gezonde mensen die houden er aan over of betalen minder. Omdat je wat mankeert heb je ook weinig inkomen dus ook minder af te trekken van de belasting aangifte..
De reden van het eigen risico was een drogreden . Daar zijn de meesten het wel over eens . En het heeft diverse nadelige bij-effecten opgeleverd.
Maak gratis een account aan of log in via Consumentenbond om te reageren.
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.