Beantwoord

Weegschaal op hol

• 22 February 2021
  • 9 reacties
  • 316 Bekeken

Bij het verwisselen van de batterij van de personenweegschaal is opeens het aantal kg zowat verdubbeld. Een resetknop zit er niet op, hoe komt dit en wat is er tegen te doen behalve een nieuwe te kopen?

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 22 February 2021, 17:19

Bekijk origineel

9 reacties

Batterij er uit halen en even later er weer inzetten?

Ik heb een reeks (eerst getest) geprobeerd, helaas werkt niet.

Welk merk/type?

Het is een AEG PW 4923 er gaat een CR 2032 batterij in. Zo'n stuivermaat

Er bevindt zich een schakelaar aan de achterkant van de weegschaal, naast het batterijvak. Deze is voor het instellen van de maataanduiding in “kg” of “lb” (pond)
1lb = 0.4535923kg

:grinning: Als je zoekt op merk en type kom je bij allerlei fora met mensen die precies hetzelfde probleem hadden! :grin:

Reputatie 7
Badge +8

Wat betreft het probleem resetten heb ik ooit eens een tip van een ‘deskundige’ gekregen iets met dergelijke batterij apparaten te proberen. En dat is batterij eruit, nieuwe batterijen gebruiken, maar deze eerst andersom, dus verkeerd qua plus en min, er een twee minuten in doen ….. dan zou het apparaat resetten…. en vervolgens weer alles normaal maken. Bij enkele dingen helpt het echt, maar garantie voor alles kan ik niet op deze tip geven. 

Dat ga ik proberen! Bedankt voor de tip!!

Dank voor alle antwoorden, niet overal staat een reactievlokje onder, dus vandaar deze  reactie voor ieder.

Ik heb al veel gegoogeld op dit merk, klachten worden niet behandeld door AEG e.a. firma’s. Deze klacht bestaat al sinds 2012 constateerde iemand!

Maar ik hoop op een origineel idee van iemand wat werkt en waar iedereen dan iets aan heeft!  De batterij omdraaien heeft nog geen resultaat gegeven, maar ik probeer nóg een paar andere nieuwe batterijen.

Reageer