Weekje meedraaien op de werkvloer in de zorg

• 3 November 2016
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Beste collega's ,

Wat mij wel een goed idee lijkt is dat de heren en dames op kantoor eens mee komen lopen met verschillende diensten voor 1 week. misschien zien ze dan eindelijk eens waar wij verpleegkundigen, verzorgende, helpende zoal tegen aanlopen in ons werk.Vandaar dat ik hoop dat iemand deze uitdaging durf aan te gaan. En ik weet zeker dat u tegen bepaalde zaken anders gaat kijken .

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groeten ,

Sars

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste Sars, welkom op de community en dank voor je bijdrage! Vanwaar komt je vraag aan mede community leden om eens mee te draaien in de zorg precies? Misschien een ander topic elders op het forum? Extra toelichting is welkom, hopelijk krijg je veel reacties!
??? ....

Gaat dit misschien over de 'toiletafspraken' in verzorgingstehuizen?

Dat is een hot-thema bij een andere club, namelijk bij Radar.

Of over de gehandicapten zorg en Femke Halseman bij Kassa?

Neemt niet weg ook hier, bij de CB, deze thema's eens te bespreken....
Reputatie 3
Badge +4
Beste Sars, ik vind jou vraagstelling over de werkvloer bijzonder goed, kantoormensen begrijpen over het algemeen niet wat er op de werkvloer afspeelt. Zij beoordelen het werk om door een raam of afstand te bekijken en vellen daarop een oordeel, of dat juist is of niet.Er zijn gevallen bekend waar een aantal mensen de verzorgers/sters op de voet volgde met het werk wat zij deden en met een stopwatch.Daaruit is komen te staan dat er op diverse werkzaamheden een 1 of 2 minuten bespaart kon worden en over geschakeld kon worden op andere bezigheden.Daarom zou het zgn. meedraaien een bijzonder goed idee zijn dan weten zij wat het werk inhoud en misschien komt er ook nog een beetje waardering om de hoek kijken!

Met een vriendelijke groet!!

Reageer