Consumentenbond.nl

Welke geneesmiddelen koop jij in het buitenland?

Reputatie 3
Badge +4
Geneesmiddelen zijn in Nederland niet goedkoop en sommige geneesmiddelen zoals antibiotica of slaappillen zijn niet makkelijk te verkrijgen. Wie haalt er wel eens geneesmiddelen in het buitenland? In welk land haal je dat en wat haal je dan? Welke reden heb je ervoor?

Ik verzamel al jullie reacties om te kijken hoe vaak dit nou voorkomt. Alvast bedankt voor jullie reacties!

😀

8 reacties

Ik koop het medicament "Beconase", in Duitsland. Dit kan ik in Nederland op recept niet krijgen ( het wordt ook niet vergoed door de zorgverzekeraar, omdat het niet (meer) op de lijst van voor te schrijven medicijnen voorkomt). Er wordt een ander medicijn dan geschreven waardoor ik alleen maar meer last krijg. Ik kan dit in Duitsland bij bijna alle apotheken krijgen. Ik betaal het dan dus zelf.

Ibuprofen 600mg is in Spanje vrij verkrijgbaar. Per 40 stuks 3,-euro, hier per 30 stuks 8,11euro.

Omeprazol (maagbeschermers) per 30 stuks 2,60 euro. Hier 14,-euro.

Gekocht op Fuerteventura (Spanje)

erythrocine-ES 500 mg in tabletvorm is niet meer leverbaar. De fabrikant heeft al geruime tijd productie problemen en derhalve is het inderdaad niet beschikbaar op dit moment. Eureco-Pharma als parallel importeur is niet bekend wanneer er weer voorraden beschikbaar gaan komen. Er schijnt in Duitsland wel een alternatief medicijn in tabletvorm beschikbaar te zijn, maar als je daar al aan kunt komen: het valt niet onder de dekking. Prijzen van het niet meer leverbare of het alternatieve medicijn zijn mij niet bekend. In plaats van het niet meer leverbare medicijn heeft de apotheek nu een drankje geleverd, dat gekoeld moet worden bewaard en na opening zeer bperkt houdbaar is.

Of deze reactie past in deze discussie weet ik niet.

Ik bestel elke 2 maanden 20 B12-ampullen 'Lophakomp' in Duitsland (prijs verschilt per apotheek,bij de ene betaalde ik 24,95 euro,omdat de transportkosten hoog zijn,nu betaal ik bij een andere apotheek 16,72,waarvan 6 euro transportkosten),omdat de huisarts weigert meerdere injecties B12 voor te schrijven terwijl ik 2x per week moet injecteren,zij wilt enkel voor 1x in de 2 maanden voorschrijven.Inmiddels bestel ik dezelfde medicijn ook voor mijn dochter,we zijn erachter gekomen dat de B12 ampullen uit Duitsland vele malen beter hun werk doen dan degene die verkrijgbaar zijn in Nederland.

Ik koop al sinds 3 jaar Melatonine 3 mg in het buitenland,(Engeland)

Potjes met 180 tabl zijn daar net zo duur als 30 tabl in

Nederland bij de apotheek. En aangezien je dit toch niet vergoed wordt door cz...

Werking is hetzelfde (goed dus)

Ik koop al ruim vijf jaar Melatomine 3 mg in de VS, helaas worden ze niet rechtstreeks verzonden, dus moet je iedere keer vrienden of familieleden lastigvallen. Meestal gaat het om potjes van 120 tabletten voor $ 9,99 maar vaak krijg je ook 240 tabletten voor dezelfde prijs. In Nederland betaal ik voor 30 tabletten € 12,50.

Ik gebruik Thyrax 0,025, de laagste dosering, nu heb i begrepen dat je dit ook in het buitenland kan kopen. Hoe doe je dit? Gaat dat gewoon via je eigen apotheek?

Ketoconazol, ter bestrijding van hoofdschimmel, koop ik meestal in Spanje. Het is daar zonder recept verkrijgbaar. 100 ml. kost (maart 2016). € 2,97

Reageer