gratis artikel

Welke pillen, druppels en zalfjes werken echt?

• 31 March 2022
  • 34 reacties
  • 2624 Bekeken
Welke pillen, druppels en zalfjes werken echt?
Reputatie 2
Badge +2

Voor een verkoudheid, droge ogen of een koortslip hoef je meestal niet naar de huisarts. Met een middeltje van de drogist kun je de klachten ook zelf behandelen. Maar wat is de beste keus?

Lees welke pillen, druppels en zalfjes echt werken.

Wat is jouw ervaring met het gebruik van pillen, druppels en zalfjes? Werkt het voor je? Praat mee!

34 reacties

Natuurlijke middelen die geen bijwerkingen hebben is het beste.

Deze een soort van niet waargemaakte belofte vind ik ook niet alles. Ik heb de hele litanie doorworsteld op zoek naar het noemen van een middel zonder bijwerkingen. Vergeefs.

Schiet me nog 1 te binnen die hier op de plank staat.
Orthiflor Original
Helpt als je de darmen van slag hebt, bijvoorbeeld na een antibiotica kuur.
Gebruik het nooit lang, meestal is het na 1 of 2 pillen weer oké.

Reputatie 7
Badge +7

Homeopathische middelen als druppels, zalfjes en pillen hebben mij nooit genezen. Wel kon het zijn dat ik me er wat comfortabeler bij voelde. Vitamine B12 slikken voor een tentamen wilde het wel bevorderen. Dan ben je spitser en alerter en je urine is geel. Als je veel windjes wilt laten moet je een paar keer Madame Jeanette pepers eten.

70-plussers die vitamine D hadden geslikt kwamen wel door een coronabesmetting en hoefden minder vaak door naar de IC. Tegen hart en vaatziekten is minder eten van rood vlees, koolhydraten, suikers, zout, wit brood beter en bewegen, meer noten, volkorenbrood, groenvoer, vette vis, onverzadigde vetzuren ook.

Tegen verkoudheid is er niets. Gewoon uitzieken en klaar. Daarna heb je genoeg antistoffen aangemaakt om een tijdje niet verkouden te kunnen worden. Volgend seizoen is het virus weer gemuteerd en begint het opnieuw. 

Reputatie 7
Badge +8

Een voorbeeld dat een alternatief middel best een goede werking kan hebben, daarom zal ik het geen rommel of rotzooi noemen, maar geef wel aan dat die middelen veelal geen statistisch significant bewijs leveren.  Over maag- en darm problemen gesproken, ik heb irriterend colon. Dat is uitgebreid onderzocht bij mij en heb zelfs een kijkoperatie gehad, zeer interessant. Maar er is niet zoveel voor te krijgen. Er wordt wel veel reclame gemaakt met middelen. Als ze bij je werken heb je geluk, een maag-lever-darm arts zei me, koop alleen niet die dure middelen maar gebruikt het hoofdmiddel probiotica.

Ik doe mee met de redeneermethoden hier! De keren dat ik ziek was en geen homeopathische pillen slikte ben ik altijd beter geworden. Van geen homeopatische pillen word je dus beter. Bewijs!

Reputatie 2
Badge +2

Ik gebruik pillen en een gel voor mijn hypofyse en aanverwante aandoening(en) voorgeschreven

door de internist toen ik in het ziekenhuis lag. Ik kan natuurlijk niet ermee stoppen om te

kijken of het wel goed zal gaan zonder die medicatie. Ik heb er door mijn ziekte ook geen

puf voor om op zoek te gaan naar andere mogelijkheden zonder bijwerkingen. Ik moet me 

gewoon rustig houden dat is het beste middel naast die van wat de arts voorschrijft. Ontpillen, 

gezonder leven door minder pilgebruik kan maar niet in alle gevallenen en zeker niet zonder

overleg met de huisarts.

Emilio Sciarone

Badge

Ik hoor erg van vaak patiënten dat homeopathie goed voor ze werkt. Hier ben ik alleen maar blij om.”

Gelukkig bepalen we of dingen werken.met een dubbel blind proef, een test die de homeopathie niet heeft doorstaan en ook niet meer aan mee wil werken. Meer hoeven we er eigenlijk niets van te zeggen.

Ik zeg niet dat reguliere geneeskunde helemaal niets is. Natuurlijk ga ik ook gewoon naar de huisarts of naar het ziekenhuis. Mijn ervaring is alleen dat reguliere geneeskunde vooral kijkt naar de klacht zelf. Bijvoorbeeld bij klachten in de onderrug, dan wordt die plek onderzocht. Veelal wordt er geen oorzaak gevonden in de onderrug zelf. Een homeopathisch arts kijkt daarentegen naar het hele lijf. 

Ben van mening dat beide werelden elkaar kunnen ondersteunen in de gezondheidszorg.  

Mijn ervaring is alleen dat reguliere geneeskunde vooral kijkt naar de klacht zelf. … Een homeopathisch arts kijkt daarentegen naar het hele lijf.

O ja? Kijkt die ook naar de binnenkant? Maakt een homeopaat röntgenfoto's, CT- en MRI-scans? Doet hij/zij bloedonderzoek, maakt hartfilmpjes? Gehoor- en zichttests? Microscopisch en analytisch bloedonderzoek? En in de reguliere geneeskunde doen ze dat niet?

Mijn ervaring is alleen dat reguliere geneeskunde vooral kijkt naar de klacht zelf. Bijvoorbeeld bij klachten in de onderrug, dan wordt die plek onderzocht. Veelal wordt er geen oorzaak gevonden in de onderrug zelf. 

Dat herken ik wel.
Het denken is gericht op standaard routines.
Heb je pijn in je been, sturen ze je jaren lang naar de fysiotherapeut.
Heel veel later, komen ze er pas achter dat er elders een zenuw klem zit.
Het was de alternatieve toverdokter die direct vertelde, u moet naar de neuroloog gaan en daar zit het mis.

Met homeopathische middelen heb ik niets.

Reageer