Consumentenbond.nl

Werkt een Revitive Circulation Booster echt?

Hallo heeft iemand ervaring met de revitive circulation booster. is het helemaal nep of werkt hij toch bij bv restless legs.

Er zijn mensen die zeggen dat je er met 1 keer gebruiken van af bent, dit kan ik niet geloven vandaar mijn vraag.

R.Keulen

21 reacties

Is hier geen enkele reactie op gekomen? Ik zou ook wel willen weten of mensen hier ervaring mee hebben.
Kan de consumentenbond hierin advies geven?

F.W. de Haas

wassenaar
Reputatie 1
Ik heb deze vraag even bij mijn collega's neergelegd, maar helaas hebben wij geen informatie over de Revitive Circulation Booser. Mijn collega raad aan om deze vraag aan de huisarts te stellen.
Intussen is het 2017 en adverteert men weer met Revitive. Ik kan geen berichten vinden over de werking. Waarschijnlijk betekend dit dat het inderdaad te mooi lijkt om waar te zijn. Mocht iemand toch positieve berichten hebben, dan hoor ik het graag

Hallo heeft iemand ervaring met de revitive circulation booster. is het helemaal nep of werkt hij toch bij bv restless legs.

Er zijn mensen die zeggen dat je er met 1 keer gebruiken van af bent, dit kan ik niet geloven vandaar mijn vraag.

R.Keulen

Geplaatst door R. Keulen op Mei 9, 2016.

Als je een beetje logisch nadenkt dan kun je zelf het antwoord geven op je vraag. Maar allez. Natuurlijk werkt het niet in een keer. Mocht dat wel zo zijn dan zouden artsen dit ding wel adviseren i.p.v. medicijnen voor te schrijven. Zelf ben ik diabeet en gebruik hem tegen nachtelijke krampen. En, inderdaad, sinds ik hem gebruik zijn die krampen duidelijk afgenomen tot zelfs helemaal weg. Enigszins rusteloze benen heb ik ook, maar daar merk ik nog geen verbetering in.
Ik heb in al mijn naïviteit een Revitive circulation booster aangeschaft. Ik heb me laten verleiden door de mooie positieve recensies op de website van de Revitive. Ik heb een zittend beroep, wandel, fiets en sport wel regelmatig maar omdat ik in de avonduren ook nog veel tijd achter de computer doorbreng in verband met een studie dacht ik... dit kan geen kwaad.Ik heb op advies verkoper de duurste variant aangeschaft, nu ongeveer anderhalve maand geleden. Ik heb het apparaat dagelijks gebruikt. Soms langere periodes soms de minimale adviestijd van 30 minuten. Ik merk echter geen enkel verschil. Mijn benen zijn niet minder vermoeid, het vocht is niet verminderd en mijn spieren voelen niet soepeler, en van een betere doorbloeding merk ik al helemaal niets. Ik voel me dus behoorlijk stom, dure investering gedaan waarvan ik als ik beter nagedacht had het geld in mijn zak had kunnen houden.... voor hetzelfde geld had ik drie jaar een abonnement op het zwembad gehad. Dat was waarschijnlijk beter en nog leuker ook geweest......
Hallo allemaal,

Zelf heb ik sinds december de Revitive medic omdat ik al slechter kon lopen vanwege de artrose in m'n knieën.
Ik heb hem iedere dag gebruikt met de pads op de tens stand , en ben er echt zo verbaasd over.
Ik loop weer een heel stuk beter en ben bijna pijn vrij
Mn moeder heeft frozen shoulders en heeft hem 1x geprobeerd en merkt al enorm veel verschil
Het is misschien niet helemaal een antwoord op de vraag die gesteld word omdat het niet de circulation booster is , maar ik kan de medic zeker aanraden !
Ik ga tegenwoordig een stuk blijer en bijna pijnvrij door het leven
Dus nep is het zeker niet!!!!
Ik heb een tijdlang overwogen dit apparaat aan te schaffen maar vond de prijs (en het gebrek aan lovende recencies) steeds onoverkomenlijk. Gelukkig vond ik bij de plaatselijke Boekenvoordeel winkel het boekje "Uw benen in topvorm" (Doeltreffende oefeningen voor een betere doorbloeding en gezonde aders). Behalve die oefeningen bevat het ook een uitgebreide beschrijving van de oorzaken van been- en voetproblemen hetgeen, wat mij betreft, een extra stimulans is om met die oefeningen aan te gang te gaan. Na een week zijn mijn gezwollen enkels weer bijna normaal en ben ik helemaal gemotiveerd om ook die Topvorm te bereiken.
Vandaag de vraag gesteld aan mijn vaatchirurg. Hij houdt zijn vak goed bij maar had nog nooit van dit apparat gehoord, evenmin van het principe van electrisch stimuleren vabn de spieren.
Heb inmiddels het internet afgezocht naar de de klinische tests waar revitive mee schermt. Niets gevonden: de term klinische test komt uitsluitend voor op de website van revitive plus, in hun voetspoor, van de leveranciers van hun apparaat bol, amazon, blokker mediamarkt etc. etc. Raar hè, wel schermen met klinische tests, maar niet zorgen dat die tests makkelijk toegankelijk zijn. Waarom niet even een link op de website van revitive?? Mijn conclusie: die tests bestaan niet, of zijn zo slecht uitgevoerd dat ze zo doorgeprikt kunnen worden. Revitive is trouwens niet de enige leverancier van apparaten voor elektrische spierstimulatie, maar wel verreweg de duurste. Ja, ja, al die reklame moet natuurlijk wel ergens van betaald worden.
Badge
Mijn ervaring is positief zelf heb ik spataderen,en met mijn werk moet ik veel staan naast de steunkousen die ik draag heb ik s'avonds weinig last van vermoeide benen.
Ik gebruik de Resitive ook voor mijn handen ik heb carpaal tunnel syndroom ben behandeld door de fysio therapeut het geeft echt een minder vermoeiend gevoel het stimuleert de bloedsomloop.
A B Poot
Reputatie 4
Badge +5
Hi @A.B. Poot,

wat goed dat jij er zo'n baat bij hebt!
Hoe vaak heb je 'm gebruikt / gebruik je 'm, als ik vragen mag?

Groet,
Celine
Badge
De werking van de Revitive zit in het aantrekken van de kuitspieren dit geeft een pompende werking(het zelfde geldt ook voor de onder arm spieren)
De bij gevoegde plakkers kan je ook op bepaalde plaatsen van je lichaam plakken om daar de bloed circulatie te bevorderen(niet te dicht bij het hart).
Ik heb de Revitive nu 3 jaar gebruikte hem bijna dagelijks,helaas hij is nu kapot.
Ik ga beslist een nieuwe kopen.
Ik heb een trombose been gehad,ga regelmatig naar de pedicure zij gaf na een poosje de Revitive te hebben gebruikt aan dat de huiskleur duidelijk verbeterde.
A B Poot.
Ik gebruik de circulation Maxx (aangeschaft voor 100 euro) nu bijna drie jaar. Hij heeft net de geest gegeven, maar ik ga direct een nieuwe bestellen. Ik heb artrose in mijn voeten en diabetes. Als ik te veel loop dan neem ik een half uurtje tijd voor de Circulation Maxx. Mij helpt het absoluut. Om zo veel mogelijk nut te hebben leg ik twee vochtige strookjes vaatdoek onder mijn voeten waardoor de stimulatie beter wordt. Ik kan daarna weer prima een wandeling met de hond maken. Ik gebruik hem twee keer per dag en ben er blij mee. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie voor iedereen geschikt is.
Reputatie 7
Ik zou even wachten met het aanschaffen van zo'n ding. Over een paar maanden staan ze voor een habbekrats op Marktplaats (vroeger was dat de rommelmarkt), dat is met al dat soort zaken het geval.
Goedkoper dan 100 euro worden ze echt niet. Maar ik zal Marktplaats toch even bekijken. Hoewel ik zoiets liever nieuw koop.
Zojuist een bod gedaan op een Circ Maxx op marktplaats. Nieuw in doos voor 35 euro. Bedankt MrsJones voor de tip.
Reputatie 7
Dan hoop ik wel dat er geen baksteen wordt opgestuurd, dan sta ik voor gek. 😂
Reputatie 7
Badge +7
En, is je bod geaccepteerd en het product al bezorgfd @L. van Kints? Ben toch benieuwd of je het juiste product hebt ontvangen en geen baksteen zoals @MrsJones suggereerde. 😉
Helaas moest ik opbieden tegen iemand anders. Na mijn bod van 55 euro kreeg ik een bericht dat het apparaat al was opgehaald. Ik denk dat hij geen zin had het op te sturen.
Ik blijf het proberen. Lukt het niet, dan maar weer 100 euro besteden. Ik wil er echt weer een hebben.
Bloedsomloop, vooral die in de benen, wordt zeker gestimuleerd door samentrekken van spieren. Spieren drukken op de aders, en in de aders zitten kleppen die zorgen dat het bloed alleen in de richting van het hart kan stromen. Zo ontstaat een pompwerking. Dit wordt daarom de spier(en)pomp genoemd. Voor de terugloop, dus naar het hart, is het de enige pomp, en daarom is beweging in de benen, vooral de onderbenen, zo belangrijk. Denk maar eens aan vliegtuigbenen, die ook bij andere manieren van lang stilzitten optreden. Kuitspieren aan het werk zetten helpt zeker. Maar er is normaal gesproken geen reden om dat bij voorkeur door electrostimulatie te doen. Stimulatie die overeenkomt met bijv normaal tempo lopen, is vrij fors, en zou je eigenlijk niet op eigen houtje moeten doen. Vergelijkingen tussen de resultaten van dit "klinische" stilzitapparaat, en van fysieke activiteit(!) is opvallend afwezig in de claims. Als dat aangetoond was, zouden ze dat zeker melden. Maar nee dus. Ervaringen van gebruikers die dat wel melden zou ik laten voor wat ze zijn. De fabrikant noemt het niet, en dat zegt wèl iets.
Kortom, heb je geen zwaar wegende reden om niet zelf in de benen te gaan, dan is het een duur stilzittertje met betwijfelbaar nut.

Reageer