Consumentenbond.nl

Wie heeft ervaring met multifocale lenzen?

• 16 januari 2018
  • 8 reacties
  • 12794 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Afgelopen zondag m'n bril getest op val-bestendigheid en raad eens: niet geslaagd... 😖

Nu heb ik een oude reservebril op, maar ik moet dus op zoek naar wat nieuws. Ik had een multifocale bril die op zich wel beviel (binnen zijn beperkingen), maar nou begrijp ik dat er veel vooruitgang geboekt is de laatste jaren op het gebied van multifocale lenzen.

Natuurlijk heb ik veel gezocht op internet (tot en met diep op het illustere Viva-forum...😳), maar ik lees echt totaal verschillende ervaringen. Van ideaal tot een drama, en alles wat er tussenin zit.

Is er hier iemand die ervaring heeft met dit soort lenzen, en dan vooral in combinatie met veel beeldschermwerk?

8 reacties

Ik heb Ze ook en nee het is niet je van het , vooral in de schemering merk je toch wel de beperkingen van Multifocaal lenzen . Ik ben meer als een paar maanden heen en weer geweest naar de Specsavers toe . Misschien lag het wel aan hun opticien .
Reputatie 5
Badge +5
Even als update: toen ik bij de opticien beteuterd mijn bril liet zien en wilde gaan beginnen over vervanging dan wel lenzen, zei ze zonder met de ogen te knipperen dat deze prima gelast kon worden.
Een week later had ik hem weer terug: keurig (want onzichtbaar) gerepareerd, en nog gratis ook! Over service gesproken...👍

Neemt niet weg dat ik nog steeds wel gefascineerd ben door multifocale lenzen, dus tips en ervaringen blijven welkom!
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Aardvark,

Heb je toevallig het gratis artikel al gelezen dat collega @Ramona_merkt_op deelt in haar topic?
Het gaat over 6 beantwoorde vragen betreft het aanschaffen van een nieuwe (multifocale) bril.
Misschien kan het je wat verder op weg helpen?

Succes!
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb contactlenzen met een leesgedeelte en dat bevalt me uitstekend! Het werkt anders dan bij een bril, je hoeft niet omlaag te kijken om te lezen maar je kijkt permanent door beide gedeeltes en je hersenen filteren er uit wat je op dat moment nodig hebt. Dus als je veraf kijkt zie je gewoon scherp in de verte, als je iets leest kun je ook hele kleine lettertjes op een verpakking in de supermarkt perfect lezen. Ik had al 28 jaar vormvaste hoogzuurstofdoorlatende contactlenzen maar lezen werd de laatste jaren minder en ik had geen zin in een leesbril. Dit met leesgedeelte bevalt echt super. Alleen de eerste paar dagen moeten sommige mensen even wennen en kunnen eventueel soms kort enige duizeligheid ervaren. Als u geen ervaring hebt met lenzen zou ik het zeker overwegen of uitproberen. Je hebt nooit meer een beslagen bril, hij zakt niet af, klemt niet, je kunt met lenzen zwemmen en douchen en sporten, ideaal.
Ik ben net begonnen met multifocale lenzen en hoewel nog te vroeg om te juichen, lijkt het een ideale oplossing! Ik vraag me af of er verschil is tussen de verschillende aanbieders/opticiens. Is er verschil in kwaliteit van deze lenzen? Ben erg geinteresseerd in ervaringen.
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Aardvark,

Heb je inmiddels al een nieuwe bril gevonden?
Of wacht je nog even tot je deze gratis bij een halfjaar abonnement op de Viva krijgt? 😉
Reputatie 5
Badge +5
Ha @Aardvark,

Heb je inmiddels al een nieuwe bril gevonden?
Of wacht je nog even tot je deze gratis bij een halfjaar abonnement op de Viva krijgt? 😉

Nou, volgens mij deelt de Viva heel andere cadeautjes uit... 😊 Dingen waar ik als man denk ik toch iets minder aan heb!
Nu mijn bril vakkundig gerepareerd is, is de noodzaak voor een andere bril of lenzen vervallen. Ik blijf de ontwikkelingen echter wel met interesse volgen.
Reputatie 4
Badge +4
Ik gebruik al jaren MF lenzen met een min deel van -4,5 en plus deel +2,5, beide ogen. Eerst Specsavers en nu Hans anders.
In het geheel geen problemen: ik kan ermee auto rijden, het dashboard in de auto aflezen, computerscherm lezen, krant lezen, TV kijken etc.
Alleen moet ik wel voldoende licht hebben, dus niet in schemering.
En als ik moe ben dan wordt het scherp stellen wel minder.
Maar nooit gezeur met stoten van de bril, het laten vallen, opbergen, wisselen met zonnebril etc.
Ideale oplossing, ben er zeer tevreden over.

Reageer