Consumentenbond.nl

Wij houden drugsgebruik en -criminaliteit zelf in stand.

• 10 april 2018
  • 3 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Drugsproductie, -handel en de daarmee gepaard gaande criminaliteit houden wij zelf in doordat wij het gebruik volledig geaccepteerd hebben.
We proberen wel het roken van tabak flink terug te dringen, de tabaksproducenten voor de rechter te slepen en het aantal rokers daalt maar licht.
Supermarkten verkopen naast biologische producten ook tabaksproducten.
Het gebruik van alcohol wordt ook niet actief benaderd om terug te dringen.
Het drugsgebruik wordt niet actief benaderd om terug te dringen.
Doordat drugsgebruik geaccepteerd is wordt de vraag in stand gehouden.
Het aanbod bestaat door de vraag.
Als Gordon bekend maakt dat "hij een lijntje" heeft gesnoven vinden we dit triest voor hem.
De drugshandel en -criminaliteit worden door ons zelf in stand gehouden.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is een moeilijk onderwerp waar natuurlijk wereldwijd al tientallen jaren het nodige over gediscussieerd is. In landen waar het streng verboden is wordt ook volop gehandeld en gebruikt, dus dat is blijkbaar niet de oplossing. Ik vind het zelf vooral triest dat zo veel mensen blijkbaar die rotzooi nodig denken te hebben en er veel geld aan uitgeven "om zich even lekker te voelen" terwijl iedereen weet dat het enorm schadelijk is voor je zelf en alleen maar ellende oplevert, ook al zullen fanatieke gebruikers dit vanzelfsprekend hardnekkig ontkennen en bagatelliseren.
De oplossing lijkt mij te liggen in het veel bewuster worden van mensen waardoor zij gezonder gaan leven en eten zodat zij daadwerkelijk ├ęcht geluk gaan ervaren en beter gaan functioneren zonder schadelijke chemische troep in hun lichaam te stoppen.
Tja, wat doet een dergelijk onderwerp op dit forum ? Ik vind hier wel iets van maar ach, laat maar. Drugsgebruik roei je niet uit. Criminaliteit is maar net wat de wetgever niet of wel toelaat, dus een definitiekwestie. Maar waar nou de raakvlakken met de consumentenbond zijn is mij onduidelijk. Volgens mij leidt deze discussie nergens toe.
Reputatie 7
Badge +6
Druggebruik heeft mijns inziens ook alles met consumeren te maken , Fred. Uitroeien gaat inderdaad niet lukken vrees ik. Natuurlijk zal er altijd aanbod zijn als de vraag het voldoende lucratief maakt. In die zin zijn we zelf schuld en daarom , begin er niet aan. Waarom doet men dat ? Nieuwsgierig ? Erbij willen horen ? En dat alles ondanks de gigantisch negatieve effecten als men eenmaal verslaafd is? ik snap het niet , maar dat zal wel aan mij liggen. Ik vind wel dat o.a. hennepproducten die heilzaam zijn op medisch gebied meer kansen moeten krijgen en uit het verdomhoekje gehaald moeten worden. Ik vermoed hier invloed van de pharmawereld , die geen concurrentie van hun medicijnen wensen. Vooral kankerpatienten schijnen daar vaak betere resultaten mee te hebben , dan vuile smerige chemokuren. Dat is echt puur vergif. Hierdoor onlangs en goede vriendin verloren .....

Reageer