Consumentenbond.nl

Wijziging polisvoorwaarden De Friesland per 1 dec 2019

• 6 november 2019
  • 9 reacties
  • 342 Bekeken

De Friesland beëindigt zijn restitutieverzekering! Dit kunnen zij doen doordat zij de polisvoorwaarden 2019 openbreken per 1 dec 2019. Ze voegen een artikel toe waarin staat dat de verzekeraar kan kiezen een bepaald type polis niet meer aan te bieden. 

https://www.defriesland.nl/consumenten/zorgverzekeringen/basisverzekering/vrije-keus-polis

Dit is typisch Achmea! Super commercieel en keihard. Wat is jullie mening?
Addendum ingaande 1 december 2019 bij de verzekeringsvoorwaarden van - De Friesland Zorgverzekeraar Vrije Keus Polis
Artikel 2.4.2 wordt als volgt gewijzigd:
Aan de opsomming onder ‘Wat u verder moet weten’ wordt een onderdeel j. toegevoegd met de volgende tekst:
j. Als wij vanwege voor ons belangrijke redenen besluiten een basisverzekering niet langer aan te bieden, mogen wij eenzijdig deze basisverzekering beëindigen.

9 reacties

Ik snap het probleem niet, zouden ze verplicht moeten worden een product dat ze blijkbaar niet meer willen voeren toch aan te bieden of vind je dat je eerder, wellicht zelfs jaren eerder, geïnformeerd had moeten worden?

Reputatie 5
Badge +4

Ik ben jaren geleden weg gegaan bij de Friesland omdat ik binnen deze polis geen vrije keuze had op het gene waar ik niet zonder kon.

De Friesland is een onderdeel van Achmea.
Bij dit soort berichten gaan bij mij alle alarmbellen af.
Waarom een verzekering veranderen voor de laatste 31 dagen.
Dit doe je normaal niet. Dit is heftige antireclame.  Hoe staan ze er financieel voor?.
Mijn gevoel zegt…wegwezen bij alle verzekeringen van de Achmea groep.

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben jaren geleden weg gegaan bij de Friesland omdat ik binnen deze polis geen vrije keuze had op het gene waar ik niet zonder kon.

De Friesland is een onderdeel van Achmea.
Bij dit soort berichten gaan bij mij alle alarmbellen af.
Waarom een verzekering veranderen voor de laatste 31 dagen.
Dit doe je normaal niet. Dit is heftige antireclame.  Hoe staan ze er financieel voor?.
Mijn gevoel zegt…wegwezen bij alle verzekeringen van de Achmea groep.

Even goed lezen, Wortelstamper.  De wijziging gaat in op 1 januari 2020. De Friesland is netjes op tijd om dit kenbaar te maken aan haar verzekerden.

Reputatie 5
Badge +4

@Mazzel 
Ik heb wel op de website gekeken.
Leuke klus voor de CB om dit uit te pluizen.

Ik snap het probleem niet, zouden ze verplicht moeten worden een product dat ze blijkbaar niet meer willen voeren toch aan te bieden of vind je dat je eerder, wellicht zelfs jaren eerder, geïnformeerd had moeten worden?

Het is de eerste keer dat ik zoiets zie: ik ben er een beetje door ontzet. Het feit dat ze het produkt niet meer willen voeren, geeft aan dat ze minder service willen geven aan hun klanten. Meer dwang richting een naturapolis. Meer problemen met omzetplafonds. De Friezen zijn de grootste afnemers en kunnen in geval van een omzetplafond niet veel kanten uit. Ik ben het eens met de anderen: pas op voor Achmea! 

Een zorgverzekeraar die wijzigt heeft volgens mij vaak en oneerlijk voordeel: veel klanten blijven klant, ondanks de verslechterde voorwaarden. 

Reputatie 3
Badge +2

@Wortelstamper Het gaat in per 1 januari voor huidige verzekerden.

Reputatie 3
Badge +2

@lara100  Niemand is verplicht bij de Friesland te blijven of daar een verzekering af te sluiten. 

@lara100  Niemand is verplicht bij de Friesland te blijven of daar een verzekering af te sluiten. 

Dat vind ik geen oplossing. Een verzekerde die een restitutieverzekering wil, zal wel moeten veranderen. Maar als iemand zijn hele leven al klant is bij de Friesland is dat wel vervelend. Ook kan dit problemen opleveren met de acceptatie voor een aanvullende verzekering bij een andere zorgverzekeraar. 

Dat vind ik geen oplossing. Een verzekerde die een restitutieverzekering wil, zal wel moeten veranderen. Maar als iemand zijn hele leven al klant is bij de Friesland is dat wel vervelend. Ook kan dit problemen opleveren met de acceptatie voor een aanvullende verzekering bij een andere zorgverzekeraar. 

Dat is absoluut waar, maar dan zie ik geen oplossing. Hoe moet een leverancier dan stoppen met een onrendabel product?

Reageer