Consumentenbond.nl
Vraag

ziektekosten gemaakt in het buitenland

• 27 december 2019
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Ik zoek een doorlopende reisverzekering die ook de noodzakelijk gemaakte medische kosten in het buitenland dekt. Uiteraard indien deze kosten hoger zijn dan mijn Nederlandse verzekeraar zou vergoeden. Uit de test van Consumentenbond blijkt dat ANWB de beste dekking biedt.  Is Ohra ook even goed? Ik zag namelijk dat onder de Ohra polisvoorwaarden een lagere vergoeding geldt voor de basisdekking, tenzij jij een Medische kosten plus aanvullende verzekering (uiteraard met een hogere premie) hebt afgesloten en dan wordt meer vergoed. Kan van belang zijn in landen als Turkije en Griekenland waar de medische zorg slechts redelijk is in Private ziekenhuizen. In ziekenhuizen van de overheid is de zorg erg slecht en bovendien het risico van vreselijke bacteriën zeer hoog.

Ik vraag me af welke verzekering zou ik moeten kiezen. ANWB of Ohra. Wie weet hier meer van?

3 reacties

Ik weet alleen dat wij de de doorlopende reisverzekering van de ANWB hebben ( inclusief module Medisch) en dat we daar nog geen problemen mee hebben gehad. Neem vooral geen reisverzekering bij je eigen zorgverzekeraar. 

Bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +6

Er was altijd het advies om een reisverzekering te nemen omdat je zorgverzekeraar de medische kosten vergoed naar de normen van het land waar je was. Er zijn landen die maar eenderde vergoeden van wat je hier krijgt. Daarom moest je een reisverzekering nemen om dat verschil aan te vullen.

Ik weet niet beter dan dat alle reisverzekeringen die extra gemaakte medische kosten vergoeden. Ik zit al heel lang bij FBTO met mijn doorlopende reisverzekering en ben uitermate tevreden. Pas iets gehad, eerst indienen bij de zorgverzekeraar en diens beslissing dan doorsturen naar FBTO. Snelle afwikkeling, alles vergoed gekregen.

Met ANWB en Ohra heb ik geen recente ervaring. Goed de voorwaarden vergelijken. 

Reageer