Zonnebrandcreme voor je gezicht

Omdat ik vitiligo heb, moet ik mij goed beschermen tegen de zon. Daarom draag ik bijna altijd shirts en blouses met lange mouwen en broeken met lange pijpen. Ook draag ik meestal een een pet. Mijn gezicht moet ik insmeren met een zonnebrandcreme. Daarvan zijn er vele merken te koop. Ik mis bij de testen voor zonnebrandcreme een test voor specifiek zo’n product. Ik heb van alles uitgeprobeerd. Dat is een prijzig gedoe en heb nog steeds niet een middel gevonden dat goed werkt en/of prettig is.

Graag zou ik hiervan een test zien.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Gebruiker1603705794 

Bedankt voor je suggestie. 

Hebben andere Communityleden hier ervaring mee?

Groetjes Shana

Absoluut, als ik zonnebrandcrème gebruik smeer ik die zeker op mijn gezicht. Welke specifieke ervaringen zoeken we naar?

Ik heb nagenoeg geen pigment in mijn gezicht. Alleen op mijn konen zitten nog hele lichte vlekken, die al bij een beetje zon wat donkerder worden. De enige kleur die ik op mijn wangen heb zijn grijze stoppeltjes. Voorhoofd beschermd met pet of hoed. Zelfs met diverse factoren 50 en regelmatig smeren ben ik op een onbewolkte dag ‘s avonds rood gekleurd. Gezicht, oren, neus, hals en nek. 
Creme, spray of milk, voor lichaam of gezicht maakt niet uit. Zonnebrand en gezichtsbeharing, ook wenkbrouwen, is geen fijne combinatie. Het wordt een witte laag die niet intrekt. En dan ook nog puisten als gevolg van het smeren. 

@Gebruiker1603705794 dat klinkt behoorlijk vervelend maar uiteindelijk zegt u volgens mij dat voor uw huid factor 50 simpelweg onvoldoende is. Ik neem aan dat u zelf ook al naar nog sterkere bescherming hebt gezocht, en blijkbaar niet gevonden. Hebt u het al eens bij een huidarts geprobeerd voor advies?

Heftig als factor 50 nog verbranding oplevert. ik denk dat je op een specifiek forum over vitiligo of huidproblemen e.d. meer kans op nuttige info hebt. Er is zelfs een vitiligovereniging. Misschien hebben die een forum, facebookgroep of zoiets.

Natuurlijk heb ik het er met huidartsen over gehad. Vitiligo is niet te behandelen. Waar ik het over heb is niet medisch, eerder cosmetisch, maar bovenal bescherming. 

Heftig als factor 50 nog verbranding oplevert. ik denk dat je op een specifiek forum over vitiligo of huidproblemen e.d. meer kans op nuttige info hebt. Er is zelfs een vitiligovereniging. Misschien hebben die een forum, facebookgroep of zoiets.

Waarom ik hier er over begon, is dat er wel regelmatig tests zijn voor zonnebrandmiddelen, maar dat daar nooit middelen voor het gezicht worden behandeld.

Natuurlijk zou het nuttig voor jou zijn als de CB dit testte, maar voor mij niet. Ik daarentegen heb weer andere aandoeningen waar andere te testen dingen interessant voor zijn. Zo zijn er meer aandoeningen, eigenlijk heel veel zelfs. Ik denk dat de CB niet alle nuttige zaken voor alle aandoeningen kan testen. Het klinkt rottig, maar 98% van de mensen heeft nu eenmaal geen vitiligo.

Natuurlijk heb ik het er met huidartsen over gehad. Vitiligo is niet te behandelen. Waar ik het over heb is niet medisch, eerder cosmetisch, maar bovenal bescherming. 

Dat bedoelde ik ook, een huisarts heeft toch ook verstand van bescherming.

Reputatie 5
Badge +5

Dit is informatie die u waarschijnlijk al heeft,

omdat u zegt dat het niet te behandelen is.

Misschien toch iets verlichting voor uw aandoening.

https://www.vitiligo.nl/veilig-de-zon-in-ook-met-vitiligovlekken/

CB heeft in 2016 al eens een test gedaan.

Misschien kunt u daar nog wat nuttige info uithalen.

Dat bedoelde ik ook, een huisarts heeft toch ook verstand van bescherming.

Sorry, de autocorrect heeft er huisarts van gemaakt, ik bedoelde huidarts.

Het gaat mij niet specifiek om vitiligo. Over vitiligo weet ik na 55 jaar ervaringsdeskundige en lid van Vitiligo.nl echt wel het een en ander.

Het gaat er mij om dat er geen zonnebrandcremes, -milks, en -sprays voor het gezicht worden getest.

Voor alle mensen met een lichte tot witte huid, bijvoorbeeld roodharigen of mensen met vitiligo, is het extra van belang om je goed te beschermen.

Wanneer er een goede en prettige bescherming voor het gezicht is en je dat kunt smeren als een soort dagcreme, ben je beschermd als je naar buiten gaat. Je wilt niet elke dag met een vet gezicht rondlopen. Daarom wil ik graag weten welk middel goed en ook prettig is. 

Reageer