Zorgvergelijker offline. Niet handig voor 18 jarigen

• 28 September 2016
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Dat er nieuwe zorgpremies komen is mooi maar waarom de huidige zorgvergelijker voor 2016 offline halen? Er blijven mensen 18 worden en voor dit soort dingen ben ik nu net lid van de consumentenbond.

4 reacties

Beste Ramona,

Als professionele IT'er is dit een dogma reden. Juist omdat je overgaat naar een nieuw systeem kan je de oude gewoon ernaast laten draaien tot 1-dec (Mensen die in dec 18 jaar worden kunnen met het nieuwe jaar mee.).

Ook de opmerking dat het voor mensen verwarrend is betekend niet dat je hen die keuze moet ontnemen. Een speciale link en opmerkingen op de pagina zoals andere vergelijkers het doen is toch zo toe te passen.

Maar het lijkt er gewoon op dat de consumentenbond de ongeveer 1% van hun leden die een gezinslid hebben die eind van het jaar 18 wordt is vergeten en gaat voor de grote massa. Ik heb inmiddels via een andere vergelijkingssite goede info gekregen en die zelf vergeleken.

mvg Hans Muller
Reputatie 3
Badge +4
Beste J. Muller,

Wegens interne overgang naar een ander systeem, kon de huidige Zorgvergelijker niet meer blijven bestaan en is deze daarom enkele weken eerder offline gehaald dan andere jaren. Ook dan halen we de zorgvergelijker op een gegeven moment offline, omdat is gebleken dat op het moment dat er premies bekend zijn, mensen ervan uitgaan dat de nieuwe gegevens er al in zitten en dus gaan vergelijken en overstappen. Zij vragen dan een verzekering aan voor het huidige jaar.

Onze excuses voor het ongemak en wij hopen dat u half november wel bij ons terugkomt. Je hoeft geen lid te zijn om over te stappen bij ons.
Reputatie 5
Badge +7
Dank je wel voor je signaal, J. Muller. Ik heb hem doorgegeven aan mijn zorgcollega's.
Ook als It-er die vergelijkingssites maakt maar zeker als pragmatisch mens zijnde heb ik de wedervraag: waarom ga je je druk maken over 2 maanden van 2016 bij wie je wilt gaan zitten terwijl er nog een heel jaar 2017 voor je ligt, Dus voordeel van 2 maanden kan soms het nadeel van 12 maanden 2017 worden. Of ga je op 31-12 weer overstappen naar een ander? Doe het dan in één keer goed lijkt mij.

En ja je zadelt 99,99% van de mensen op met een extra vraag/keuze en zorgt voor extra belastingen bij ICT/acceptatie-afdelingen.

Reageer