Beantwoord

Zorgverzekeraar weigert medicijn te vergoeden

Zorgverzekeraar VGZ weigert medicijn te vergoeden.Ben al van af 2009 hartpatiënt en gebruik daarvoor het medicijn Lipitor ik heb op verzoek van Mijn huisarts enkele goedkopere middelen geprobeerd, maar daar krijg ik heftige spierpijn van, dus heeft mijn arts mij een recept met daarop de vermelding medische noodzaak gegeven voor lipitor.Ik heb dit medicijn tot 26 April 2016 kunnen gebruiken daarna zei de apotheek dat ik het middel niet meer krijg daar de zorgverzekeraar het middel niet meer vergoed daar het te duur is. Nu hoor ik van alle kanten ook van de politiek dat als een arts op het recept medische noodzaak zet de zorgverzekeraar het medicijn MOET vergoeden, toch legt deze verzekeraar de regels naast zich neer.En zit ik al dagen zonder medicijn met straks grote gevolgen.

Ik heb Minuten lang met de vgz aan het bellen geweest, zij vinden dat ik maar een preferent middel moet nemen, en gaan niet in op de gevolgen van een preferent middel namelijk ondraaglijke spierpijn. Ik ben hier mee naar mijn huisarts geweest maar die zegt te voldoen aan de regels als hij op het recept Medische noodzaak vermeld.

Dan is de volgende stap daarmee naar de apotheek te gaan om het medicijn min of meer te eisen. Als ze weigeren de apotheek laten uitleggen waarom ze dit weigeren bij medische noodzaak. De apotheek zeg dat zij het medicijn niet meegeven omdat de zorgverzekeraar het niet vergoed.

Dit is de macht van de zorg verzekeraar VGZ die handelt alsof ze mijn arts zijn. aan wie je het ook vraagt ze zeggen allemaal dat als een arts op het recept Medische Noodzaak zet de zorg Verzekeraar het moet vergoeden Maar de VGZ trek zich er niets van aan en zit ik toch weer zonder medicijn.

Wat kan ik doen???
icon

Beste antwoord door Onbekend 123 8 July 2016, 17:39

Bekijk origineel

26 reacties

Dank U, Ik ga dit zeken doen.

Rondo

Reageer