Consumentenbond.nl

Zorgverzekering: anderhalf jaar wachten op vergoeding

• 22 juli 2020
  • 0 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo,  Tot begin dit jaar had ik een behoorlijk dure ziektekosten verzekering maar aanvulling samen bijna €200 per maand. VGZ is de naam van die club.

Ik ben vanwege een (zeldzaam) kankergeval behandeld geweest en nog in Maastricht MUMC.  Tot zover niets aan de hand. Ben daar echt geweldig geholpen en nog maar die verzekering!!!!

Na  goedkeuring voor een second opinion, immers daarvoor was ik verzekerd, zelfs in het buitenland omdat mijn 0ncoloog/ chirurg inmiddels (terug) naar Duitsland was vertrokken, kon ik nadat ik daar geweest was de nota alsnog indienen bij de verzekering.

Ik ben nu reeds 1.5 jaar bezig om de kosten vergoed te krijgen.  Wel moet gezegd worden dat na 3maal de declaratie indienen, met alle papieren foto’s en documenten, het gelukt is de reiskostenvergoeding van €52,-- plus minus vorige week overgemaakt te krijgen.

Nu heb ik juist weer een half uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.  Na intern overleg ginds, weer 20 minuten totdat ik verbroken had, werd ik teruggebeld met de mededeling dat de dokterskosten ook vergoed zouden worden.

Na mijn vraag voor een excuus of dergelijke werd men sprakeloos.  Dat ben ik intussen ook en men zal mij dan ook zeker niet bij die club terugzien.

Zijn er meer mensen die dit soort onhebbelijkheden hebben meegemaakt bij hun verzekering?

0 reacties

Geen reactie

Reageer