Consumentenbond.nl
Beantwoord

zorgverzekering apart afsluiten

• 4 december 2018
  • 4 reacties
  • 358 Bekeken

Als ik de zorgvergelijker toepas en ik pak een verzekering voor mij en mijn zoon en ik sluit een aparte verzekering voor mijn man af, omdat deze andere pakketten nodig heeft ben ik goedkoper uit dan wanneer ik een verzekering pak voor ons gezamenlijk. Wel bij dezelfde zorgverzekeraar. Mag dat ?? Dit scheelt me 15 euro per maand.
icon

Beste antwoord door lara100 4 december 2018, 13:59

Hallo @topske , ja dat mag zeker. Sommige zorgverzekeraars doen echter wel moeilijk met de collectiviteit. Als je bij Zilveren Kruis niet op 1 polis staat, dan hangt het van de werkgever af of die toestaat dat een kind op een aparte polis ook collectiviteit kan krijgen. En Zilveren Kruis doet ook lastig.
Maar je mag ook naar een andere zorgverzekeraar. Ook dan mag je man de verzekeringnemer ( dus de betaler) zijn. Ik weet niet of je zoon jonger is dan 18 jaar? Dan kun je de zoon laten profiteren van jouw aanvullende verzekering. Je moet dan doorgeven aan de zorgverzekeraar van welke van de twee ouders het kind de aanvullende verzekering krijgt. Sommige zorgverzekeraars kiezen automatisch de duurste, maar niet altijd, dus je moet het zelf goed controleren.
Na ontvangst van de polis heb je 14 dagen de tijd om hem zonder opgaaf van redenen weer af te zeggen. ( is een landelijke regeling).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste topske,

Dit mag zeker. Als de zorgbehoeften tussen twee partners verschillen, is het vrijwel altijd raadzaam om ieder apart een zorgverzekering af te sluiten. Zo voorkom je dat je jezelf of je partner over- of onderverzekert.
Hallo @topske , ja dat mag zeker. Sommige zorgverzekeraars doen echter wel moeilijk met de collectiviteit. Als je bij Zilveren Kruis niet op 1 polis staat, dan hangt het van de werkgever af of die toestaat dat een kind op een aparte polis ook collectiviteit kan krijgen. En Zilveren Kruis doet ook lastig.
Maar je mag ook naar een andere zorgverzekeraar. Ook dan mag je man de verzekeringnemer ( dus de betaler) zijn. Ik weet niet of je zoon jonger is dan 18 jaar? Dan kun je de zoon laten profiteren van jouw aanvullende verzekering. Je moet dan doorgeven aan de zorgverzekeraar van welke van de twee ouders het kind de aanvullende verzekering krijgt. Sommige zorgverzekeraars kiezen automatisch de duurste, maar niet altijd, dus je moet het zelf goed controleren.
Na ontvangst van de polis heb je 14 dagen de tijd om hem zonder opgaaf van redenen weer af te zeggen. ( is een landelijke regeling).
Bedankt voor jullie antwoord. De zoon is inderdaad jonger dan 18 jaar, dus die kan bij mij op de polis meelopen.
Badge +6
Hi @topske, kun je verder met onderstaande reacties? Mocht dit zo zijn, zou je het antwoord dat jou het meest geholpen heeft willen aanvinken als 'Beste antwoord'? Zo kunnen anderen ook snel een antwoord vinden op hun vraag. Dankjewel!👍🏽

Reageer